Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II TEZ 402 8 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. MESUDE HÜLYA DOĞRU
Dersi Verenler Doç. MESUDE HÜLYA DOĞRU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı Uygulama atölyesi dersi kapsamında çalışılan konunun metninin yazılması amaçlanır.
Dersin İçeriği Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması gerekmektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan tezhip teknikleri ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan sanatsal proje ile ilgili tez yazım kurallarına uygun bir metin hazırlanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
2 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
3 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
4 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
5 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
6 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
7 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
8 Ara Sınav.
9 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
10 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
11 Görsel ve yazınsal kaynakların metin haline getirilmesi.
12 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
13 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
14 Görsel ve yazınsal kaynakların hazırlanan tasarımların da eklendiği bir metin haline getirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları BİROL,İnci,DERMAN,Çiçek,Motifler,Kubbealtı Yayınları, İstanbul 1991
İslam Sanatında Türkler, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1982
ERSOY, Ayla, Türk Tezhip Sanatı, Akbankın bir kültür hizmeti, İstanbul, 1988
KESKİNEL, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler-HATAİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2000
ÖZEL, Mehmet, Geleneksel Türk Sanatları, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1995
ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999
ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi,İst.2003
ÖZEN, Mine Esiner, Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitabevi,İst.2007
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 40 40
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5