Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Serbest Tezhip Tasarımı II | TEZ 340 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALEV DEMİRKESEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kitap sanatları içinde yer alan tezhibi tanıtmak ve öğrencileri bu sanat hakkında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Tezhip sanatı ile ilgili motiflerle yeni tasarımlar, farklı kompozisyonlar oluşturmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tezhip sanatı hakkında bilgilidir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Tezhip motiflerini bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Tezhip motifleriyle tasarımlar yapar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Tezhibin kullanım alanlarını bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Tezhibin yazmalar ve levhalardaki farklı kullanımını bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Tezhibin kitap sanatları içindeki yerini bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
2 | Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
3 | Bitkisel şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
4 | Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
5 | Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
6 | Rumi ve bulut şemseler (Mekik, daire, müstatil (dikdörtgen)) | |
7 | Güller (Değişik formlarda ve yüzyıllarda uygulama) | |
8 | Vize/Güller (Değişik formlarda ve yüzyıllarda uygulama) | |
9 | Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar) | |
10 | Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar) | |
11 | Bordürler (Zencerek, tek iplik, iki iplik, üç iplik, münhani, halkar) | |
12 | Şükufe çalışmaları | |
13 | Şükufe çalışmaları | |
14 | Dosya Kontrolü (Kurşun kalem ve fırça çizimleri) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |