Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Applıed Studıos I (Regıonal Weavıng In Desıgn I) | HKE 411 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rugs woven Turkish carpets and other areas of technology, determination of design and material properties. Investigation of the criteria applied in the utilization of local know-how and contemporary design. |
Dersin İçeriği | Rugs and carpets from Central Asia to analyzing samples of other fabrics. Making new designs derived from past savings. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | It analyzes the characteristics of the region. | Lecture, Discussion, Self Study, | Testing, Homework, Project / Design, Performance Task, |
2 | Carpet weaving region and knows the other. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Self Study, | Testing, Homework, Project / Design, Performance Task, |
3 | Weaving and analyze specifications. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Self Study, | Testing, Homework, Project / Design, Performance Task, |
4 | Apply the design principles | Lecture, Question-Answer, Self Study, | Testing, Homework, Project / Design, Performance Task, |
5 | Synthesis is done. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Self Study, | Testing, Homework, Project / Design, Performance Task, |
6 | Based on the history of design features makes the new design. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Self Study, | Testing, Homework, Project / Design, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hand-woven Turkish Culture History. | |
2 | Technical and design characteristics of the Turkish Handwoven. | |
3 | The analysis of the selected regions and characteristics | |
4 | Determination of local design. | |
5 | In line with the principles of design sketches for the designated theme | |
6 | Presentation and critique of sketches. | |
7 | Presentation and critique of sketches. | |
8 | Presentation and critique of sketches. | |
9 | midterm | |
10 | Sketches of the study, the selection of designs that can be turned into products. | |
11 | Presentations and discussions aimed at resolving the technical design. | |
12 | Making the search for color and material design. | |
13 | Applications and discussion. | |
14 | Presentation and criticism of the design. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Halı kataloğu 1-2-3-4-5, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, DÖSİM, Ankara, 1995, Türkiye. Genç, M- Kayıpmaz, F-N, Tarihten Günümüze Bergama Halıları, Berksav yayınları, İZMİR 2001. Türk Soylu Halklarının Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslar arası Bilgi Şöleni Bildirileri, 27-31 Mayıs Deniz, B. Türk Dünyasında Halı, Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkez Başkanlığı Yayınları., İzmir 2000 Tekçe, E. F.Pazırık, Altaylardan Bir Halının Öyküsü. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1993. |
Ders Kaynakları | Carpet and visual and printed publications relating to all other fabrics. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 6 | 96 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 9 | 144 |
Mid-terms | 1 | 1 | 1 |
Assignment | 1 | 1 | 1 |
Project / Design | 1 | 4 | 4 |
Performance Task (Application) | 1 | 2 | 2 |
Final examination | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |