Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Graduatıon Project I (Interdıscıplınary Artıstıc Ceramıc) | SRM 417 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Acquires skills of interdisciplinary research skills, art history knowledge and methods of art criticism. | Lecture, | Homework, |
2 | Determines and solves problems of his/her field with appropriate methods. | Lecture, | Homework, |
3 | Knows, evaluates and analyses concepts in the field of fine arts. | Discussion, | Performance Task, |
4 | Uses computer programs to present, design and produce according to necessities within his/her field. | Motivations to Show, | Homework, |
5 | Reaches out and comments on every kind of information in the art field. | Lecture, | Project / Design, Performance Task, |
6 | Plans and runs work processes with other persons and groups within his/her field and acquires interdisciplinary skills to design and share the results. | Self Study, | Performance Task, Homework, |
7 | Be acquainted with different kinds of materials and disciplines. Evaluate his/her subject from various point of views. | Brain Storming, | Portfolio, |
8 | Gains the ability to innovate her/his self according to cutting edge developments. | Drilland Practice, | Project / Design, Homework, |
9 | Aware of aesthetic values in his/her field and can evaluate every concepts artistically and acquires a professional approach. | Drilland Practice, | Performance Task, Project / Design, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konuları açıklanır.Öğrencilerden,önceki yıllarda yapmış oldukları araştırmalar konusunda bilgi alınır.Çalışmalarını destekleyecek yayınlar ile ilgili bilgi verilir. | |
2 | Öğrencilerin yapmış araştırmalar üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Araştıracakları konuları belirlemeleri istenir. | |
3 | Yapılan eskizler ve çizimler üzerinde ortak eleştiriler yapılır. Seçilen proje konusunun teması üzerinde teorik tartışmalar yürütülür. Öğrencilerden bir "zihin haritası" istenir. | |
4 | "Zihin haritaları" değerlendirilir. Öğrenciler uygun kaynaklara yönlendirilir. Projeyi en iyi şekilde bütünleyecek “isimlendirme ” konusu işlenir. | |
5 | Öğrenciler bu güne kadar yapmış oldukları eskiz çalışmalarını , tasarımlarının temasını açıklayan teorik metni ve proje gelişim sürecini programlayan (çalışma takvimini) bir dosya içinde danışmanlarına sunarlar. | |
6 | Öğrencilerin dosyalarının değerlendirme sonuçları açıklanır ve tartışılır. (Birinci ara değerlendirme “quiz”). Bu sonuçlara göre öğrencilere, teorik araştırmalarında nasıl bir yol ve gelişim programı izleyebilecekleri anlatılır. | |
7 | Araştırma metninin başlığı, alt başlıkları, kaynakça belirlenir. Öğrenciden metin taslağı istenir. | |
8 | Metin taslağı ve araştırmanın yol alışı değerlendirilir. Öğrenci eksiklikleri gidermesi için kaynaklara yönlendirilir. | |
9 | Öğrenciler bu hafta içinde, projelerinde kullanacakları yöntemleri ve kaynakçayı belirlemek zorundadırlar. Metin taslağı teslim edilir. | |
10 | Bu hafta prova sunum gerçekleştirilir ve vize değerlendirmesi yapılır. | |
11 | Yapılan sunuma göre eksikler tespit edilir. Yöntem, metnin içeriği ve kaynakça kesinleştirilir. | |
12 | Eksikler giderilir ve bitirme raporuna son şekli verilir. | |
13 | Proje dosyaları toplanarak ödev notu değerlendirilmesi yapılır. | |
14 | Bitirme raporu sunumu yapılır ve metin teslim edilerek son değerlendirme yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 90 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 5 | 80 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Assignment | 2 | 5 | 10 |
Performance Task (Seminar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |