Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Felsefesi II SNT 306 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 19. ve 20. yüzyıl filozoflarının düşünce sistemlerinde sanat ve sanat yapıtına olan yaklaşımlarını incelemek.
Dersin İçeriği 19. ve 20. yüzyıl filozoflarının sanat felsefeleri estetik ve güzel kavramları üzerinden incelenir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 19. ve 20 yüzyıl filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşleri öğrenilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
2 Sanat ve modern felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Sanat eserinin modern ve postmodern dönem filozofları tarafından nasıl yorumlandığını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Modern dönem sanat anlayışı ile postmodern çağın estetik görüşlerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Modern Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Estetik deneyim nedir?
2 Ponty ve Gözün Estetiği
3 Marxist Estetik
4 Foucault ve Sanat
5 Sanat Eseri ve Temsil
6 Deleuze ve Farkın Estetiği
7 Duyumun Mantığı ve Resim Sanatı
8 Ara Sınav
9 Derrida ve Différance Kavramı
10 Derrida ve Çerçeve Tartışması
11 Rancière ve Politikanın Estetikleşmesi I
12 Rancière ve Politikanın Estetikleşmesi II
13 Tartışma
14 Özet
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Ponty, M. Göz ve Tin, İstanbul:Metis Yayınları, 2003.
Foucault, M. Bu bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008.
Sauvagnargues, A. Deleuze ve Sanat. çev. Nurten Sarıca. İstanbul: De Ki Yayınları, 2010.
Megill, A. Aşırılığın Peygamberleri, çev. Tuncay Birkan. Ankara: Ayraç Yayınları,2008.
Rancière, J. Görüntülerin Yazgısı, çev. Metin Gönen. Versus Kitap, 2008.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 25
1. Ara Sınav 40
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 2 2
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4