Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anlatım Pratikleri II | MIM 104 | 2 | 2 + 3 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ANLATIM PRATİKLERİ I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN |
Dersi Verenler | Arş.Gör. SEREFRAZ AKYAMAN, Arş.Gör. NİHAN BÖLÜKBAŞ BARAN, HACER BOZKURT, ASLI ALDEMİR, AYŞENUR İBRİKÇİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Serefraz Akyaman |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Anlatım Pratikleri I dersinin devamı niteliğinde olan dersin amacı; mimari görselleştirme ve sunum tekniklerinin ileri seviyede incelenmesidir. Dönem boyunca, gerek bireysel gerek grup olarak yapılacak olan uygulama çalışmaları ile; serbest el, tasarı geometri, perspektif, plan ve kesit, maket teknikleri ve sayısal ortamda grafik ve diyagram üretimleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Serbest el çizim uygulamaları, çizerek düşünme kabiliyetini kazanma, silüet ve detay çizimi, perspektif çizimde gölge çalışmaları, diagram ve grafik anlatım çalışmaları, tasarı geometri(üç boyutlu nesneler), plan,kesit ve görünüş çizim uygulamaları, bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu çizim uygulamaları, maket teknikleri ve malzeme üretimi çalışmaları yapılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel algılama, soyutlama ve üç boyutlu düşünebilme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Mekan ve çevre olgusuna ait temel kavramlar, ilke ve elemanlar ışığında düşünme, sorgulama, geliştirme, tasarlama, üretme ve görselleştirmeyi uygulayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Analitik ve sistematik düşünebilmenin geliştirilmesi ile eş zamanlı olarak tasarımsal ilişkileri anlar ve bu ilişkileri kurabilir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Mekan kavramı ve mekan üretme yöntemleri konusunda bilinçlenir, buradaki potansiyelin farkına varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | çoklu görselleştirme: kolaj | çizerek düşünme | |
2 | dijital görselleştirme: photoshop | |
3 | çoklu görselleştirme teknikleri ile kesit silüet çalışması | |
4 | diyagramatik/şematik düşünme | çizerek düşünme | |
5 | diyagramatik/şematik düşünme | çizerek düşünme | |
6 | fotoğraf | çizerek düşünme | |
7 | fotoğraf | çizerek düşünme | |
8 | ara sınav | |
9 | perspektif | teknik çizim | |
10 | perspektif | teknik çizim | |
11 | perspektif | teknik çizim | |
12 | portfolyo | sunum teknikleri | grafik tasarım | |
13 | portfolyo | sunum teknikleri | grafik tasarım | |
14 | Final Proje ön çalışma/kritik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | CHING Francis D.K., Mimarlık: Biçim, Mekan ve Düzen (UK: John Wiley &Sons Inc., 1996)
|
Ders Kaynakları | ANGELIL Mark, HEBEL Dirk, Deviations: Designing Architecture, a Manual(Basel: Birkhauser, 2008) Abrams, M. C. (2015) The Art of City Sketching A Field Manual,Routledge, Taylor & Francis Group Richards, J. (2013) Free Hand Drawing & Discovery : Urban Sketching and Concept Drawing For Designers, Somerset, NJ, USA: John Wiley & Sons Scheer, D.R. (2014) The Death of Drawing : Architecture in the Age of Simulation, Routledge, Taylor & Francis Group Belardi, Paolo. (2015) Mimarlar Neden Hala Çiziyor, Janus Yayıncılık Prototyping and Modelmaking for Product Design / Hallgrimsson, Bjarki Making things move : DIY mechanisms for inventors, hobbyists, and artists
C. Dangel Cullen, 2006, Design Secrets: 50 Products, Mass.; Rockport Publishers. (Other References) K. Eissen, R. Steur, 2007, Sketching-drawing Techniques for Product Designers, Amsterdam; BIS Publishers. A. Pipes, 2007, Drawing for Designers, London, Laurence King Publishing Ltd. G. Krisztian, N. Schlempp-Ülker, 2006, Visualizing ideas- from Scribbles to Storyboards, London; Thames&Hudson. E. Olofsson, K. Sjölén, 2005, Design Sketching, Umeå; KEEOS Design Books. J. Sutton, 2005, Painter IX Creativity: Digital Artists Handbook . |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 35 |
Toplam | 100 |
1. Final | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |