Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ve Toplum GIT 429 7 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü SERPİL YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Tarihsel bağlamı ve teknolojik gelişmelerin ışığında toplum (“kamusal alan”) ile medya arasındaki ilişkileri anlamak. Yeni Medya mecralarında şekillenen geleceğin toplumunu düşünmek ve irdeleyebilmek.

Dersin İçeriği

Yenisi ile ile "eskisi" arasındaki farkları anlayarak medyanın toplumsal işlevini, bireyler üzerindeki etkisini ve "kamusal alan" kavramını öğrenmek. Gündelik hayatta yeni medya mecralarının önemini ve oynadığı rolleri kavramak ve bu noktadan bakarak siyaset, iktisat ve iktidar arasındaki ilişkileri yeniden düşünmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihsel bir gelişim perspektifi içinden medya, yeni medya ve teknoloji ilişkilerini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Teknolojik gelişmeler ile medya mecraları arasındaki beklenmedik sonuçları değerlendirmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Meyda ile kamusal alan arasındaki ilişkiyi öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Yeni Medyaya ilişkin kuramsal perspektifleri öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Yeni Medyanın yerel ve global özelliklerini kavrayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
6 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav,
8 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav, Sözlü Sınav,
9 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
10 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin sunumu
2 Modern dönemde Teknoloji ve Medyanın tarihi I
3 Modern dönemde Medya ve Yeni Medyanın tarihi II
4 İnternet, WWW, Ağ Toplumunun doğuşu
5 Dijital erişim, dijital eşitsizlik
6 İnternetin hayata uyarlanması
7 Müzik klipleri, YouTube, yeni ekran kültürü
8 Yeni Kamusal Alanın doğuşu
9 Haber, Editörlük, Yurttaş Gazeteciliği
10 Siberdünyada denetim ve hukuk
11 İnternet toplumu, oyun kültürü
12 İnternet ve kimlik meseleleri
13 Siberkültürde gündelik hayat
14 Dönemin değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erich Schmidt ve Jared Cohen, Yeni Dijital Çağ, Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2013.
Eric Dacheux, Kamusal Alan, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
2. Ara Sınav 40
3. Kısa Sınav 10
4. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 2 12 24
Kısa Sınav 2 4 8
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5