Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi I (Grafikatölyesi I) | GIT 431 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. MURAT ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | Okt. Gökçe Erinç Büyükşengür |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme projesi kapsamında uygun iletişim kanallarında yaratıcı çözümler hazırlamak ve konuya uygun görsel çözümler üretmek |
Dersin İçeriği | İletişim problemlerine çözüm üretmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim problemlerine yaratıcı çözümler üretir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
2 | Görsel çözümlere uygun mecraları seçer | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Konsepte uygun görsel çözümler üretir. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Sunum pratiği kazanır. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması | |
2 | Bitirme projesi konusu için araştırma yapılması | |
3 | 2 adet proje konusu önerme | |
4 | Bitirme projesi konusunun kesinleşmesi ve danışman onayı (1. Not) | |
5 | Tezin giriş bölümünün yazılması (Sorun, amaç, önem, varsayım, sınırlılıklar ve tanımlar) | |
6 | Bitirme projesi giriş bölümünün tamamlanarak danışmana teslim edilmesi | |
7 | Vize (2. Not) | |
8 | Literatür taraması | |
9 | Literatür taraması | |
10 | Literatür taraması | |
11 | Literatür taraması bölümünün yazılması ve danışmana teslim edilmesi | |
12 | Literatür taraması bölümünün notlandırılması (3. Not) | |
13 | Yöntemin/medyanın belirlenmesi | |
14 | Yıl sonu değerlendirme (4. Not) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Becer, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997 Uçar, T. Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi, 2004 Maden, Sait, Simgeler, Çekirdek Yayınları, 1990 Georges, Jean, Çev. Nami Başer, Yazı İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2002 Ambrosse, Gavin, Çev. Bilge Barhana, Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Literatür Yayınları, İstanbul, 2011 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
3. Proje / Tasarım | 25 |
3. Proje / Tasarım | 25 |
3. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 75 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Proje / Tasarım | 4 | 12 | 48 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 241 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |