Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça Tarih Metinleri ILA 457 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yrd.Doç.Dr. Saim YILMAZ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Farsça´nın dilinin gelişimi ve tarih metinleri hakkında bilgi kazanmak
Dersin İçeriği Farsça Tarih Metinleri ve Bunlara dair Örnek Metinler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farsçanın dönemsel farklılıklarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Farsçanın yüzyıllara göre gelişimini özetler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Farsça kelime ve gramer kullanımını geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
4 Farsçanın dönemsel kullanım özelliklerini ve yapılarını anlatır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
5 Farsça cümle yapılarıyla ilgili teknik bilgileri geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Farsça edebi formlara ait örnek eserleri listeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sefernâmeden Metin Örneği
2 Sefernâmeden Metin Örneği
3 Pendnâmeden Metin Örneği
4 Pendnâmeden Metin Örneği
5 Siyâsetnâmeden Metin Örneği
6 Siyâsetnâmeden Metin Örneği
7 Târîh-i Beyhakîden Metin Örneği
8 Târîh-i Beyhakîden Metin Örneği
9 Târîh-i Beyhakîden Metin Örneği
10 Tezkiretül-Evliyâdan Metin Örneği
11 Tezkiretül-Evliyâdan Metin Örneği
12 Tezkiretül-Evliyâdan Metin Örneği
13 Menâkibül-Ârifînden Metin Örneği
14 Menâkibül-Ârifînden Metin Örneği
Kaynaklar
Ders Notu [1] Yazıcı,Tahsin (1994), Eski İran Nesirinden Seçmeler, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
Ders Kaynakları [2] Yıldırım, Nimet (2009), Farsça Dilbilgisi, Fenomen Yayıncılık, Istanbul.
[3] Kanar, Mehmet (2011), Farsça Dilbilgisi, Say Yayıncılık, Istanbul.
[4] Bolelli, Nusrettin (2011.), Farsça Dilbilgisi, Marmara Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi Yayınları, Istanbul.
[5] Öztürk, Mürsel (1995), Farsça Dilbilgisi, Murat Kitapevi, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 18
2. Kısa Sınav 18
3. Kısa Sınav 19
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 3 4 12
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5