Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ottoman Economıc Hıstory | IEF 625 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN GÖÇER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi KENAN GÖÇER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teaching Ottoman economic history |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reciprocal arrangement of obligations | Lecture, | Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reciprocal arrangement of obligations | Marcel Mauss, Sosyoloji ve Antropoloji, (Çev. Özcan Doğan), Doğu Batı, Ankara 2006, ss.203-308; Oğuz Adanır, Osmanlı ve Ötekiler, Doğu Batı, Ankara 2013, ss.242-275; Oğuz Adanır, Eski Dünyaya Yeni Bir Bakış, Doğu Batı, Ankara 2010, ss.295-318 ve 649-673. |
2 | Material life and culture in development period Ottoman order | Oğuz Adanır, Osmanlı ve Ötekiler, Doğu Batı, Ankara 2013, ss.276-357; Oğuz Adanır, Eski Dünyaya Yeni Bir Bakış, Doğu Batı, Ankara 2010, ss.401-436. |
3 | ||
4 | Meaning of culture during the pause period | |
5 | The effects of pausing on social classes | Niyazi Berkes, Türkiye İktisat Tarihi, YKY, İstanbul 2013, ss.265-318. |
6 | General consequences of disruption of order | Niyazi Berkes, Türkiye İktisat Tarihi, YKY, İstanbul 2013, ss.319-350. |
7 | Social and financial structure in Ottoman | Ahmet Tabakoğlu, Türkiye İktisat Tarihi, Dergâh Yayınları, İstanbul 2010; Şevket Pamuk, Türkiye'nin 200 Yıllık İktisadî Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2015, ss.51-53. |
8 | Timar system | Halil İnalcık, Osmanlığı İmparatorluğu: Toplum ve Ekonomi, Eren Yayıncılık, İstanbul 1996; Ahmet Tabakoğlu, Türkiye İktisat Tarihi, Dergâh Yayınları, İstanbul 2010. |
9 | Foundation system | Nazif Öztürk, Türk Yenileşme Tarihi Çerçevesinde Vakıf Müessesesi, TDV, Ankara 1995; Ahmet Tabakoğlu, Türkiye İktisat Tarihi, Dergâh Yayınları, İstanbul 2010; İslam Ansiklopedisi, "Tımar", TDV, İstanbul. |
10 | ||
11 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | It is given in the course documents. |
Ders Kaynakları | Marcel Mauss, Sosyoloji ve Antropoloji, (Çev. Özcan Doğan), Doğu Batı, Ankara 2006; Oğuz Adanır, Osmanlı ve Ötekiler, Doğu Batı, Ankara 2013; Oğuz Adanır, Eski Dünyaya Yeni Bir Bakış, Doğu Batı, Ankara 2010; Sabri F. Ülgener, Zihniyet ve Din, Derin Yayınları, İstanbul 2015; Sabri F. Ülgener, İktisadî Çözülmenin Ahlâk ve Zihniyet Dünyası, Der Yayınları, İstanbul 1991; Murat Yılmaz (Ed.), Sabri Fehmi Ülgener, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 2011; Ahmet Güner Sayar, Osmanlı'dan 21. Yüzyıla, Ötüken, İstanbul 2001; Niyazi Berkes, Türkiye İktisat Tarihi, YKY, İstanbul 2013; Ahmet Tabakoğlu, Türkiye İktisat Tarihi, Dergâh Yayınları, İstanbul 2010; Şevket Pamuk, Türkiye'nin 200 Yıllık İktisadî Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2015; Halil İnalcık, Osmanlığı İmparatorluğu: Toplum ve Ekonomi, Eren Yayıncılık, İstanbul 1996; Nazif Öztürk, Türk Yenileşme Tarihi Çerçevesinde Vakıf Müessesesi, TDV, Ankara 1995; Donald Quataert, Sanayi Devrimi Çağında Osmanlı İmalat Sektörü, (Çev. Tansel Güney), İletişim, İstanbul 2008; Donald Quataert, Osmanlı İmparatorluğu 1700-1922, (Çev. Ayşe Berktay), İletişim, İstanbul 2009; Vahdettin Engin ve diğer (Ed.), Osmanlı'da Ulaşım, Çamlıca, İstanbul 2012; Şevket Pamuk, Türkiye'nin 200 Yıllık İktisadî Tarihi, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2015; Şevket Pamuk, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Küreselleşme İktisat Politikaları ve Büyüme, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2012; Şevket Pamuk, Osmanlı Ekonomisi ve Kurumları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Having knowledge about Islamic moral understanding at academic level | X | |||||
2 | Having sufficient knowledge about basic concepts and methodology of Islamic law | ||||||
3 | Having enough knowledge about Islamic commercial law | X | |||||
4 | Having enough knowledge and skills about economics and finance | ||||||
5 | Ability to follow current developments in the global economy in the field of economics and finance | ||||||
6 | To be able to make interdisciplinary academic studies between basic Islamic sciences and economics-finance sciences | X | |||||
7 | Be able to develop unique mechanisms and products in accordance with Islamic principles in the financial system | ||||||
8 | New developments in economics and finance, explanation and interpretation from the perspective of Islamic morality and law | X | |||||
9 | To comply with ethical rules in the fields in which they are employed and in economic-commercial activities | ||||||
10 | Ability to give academic work on at least one foreign language | ||||||
11 | Having an understanding of the rights and benefits of all stakeholders of institutions | X | |||||
12 | Having the ability to use the necessary information technologies | ||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
18 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 20 | 20 |
Assignment | 1 | 15 | 15 |
Final examination | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |