Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarım Kültürü ve Medya GIT 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SEMİH ODUNCU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çağdaş dünyada gündelik yaşamda öne çıkan tasarım olgusunu anlamak;  tasarım kültürü ile medya arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak.  

Dersin İçeriği

Tasarım kültürü ile medya arasındaki ilişkiye dair temel kavramlar ve yaklaşımlar 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım Kültürünü kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Tasarım Kültürüne dair temel kavram ve yaklaşımları öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
3 Tasarım kültürü ve medya ilişkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
4 Medya ve tasarım ilişkisindeki problemlere dair farkındalık kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Medya ve Tasarım, der. Süreyya Çakır, İstanbul: Urzeni Yayıncılık 

Nigan Bayazıt, Tasarımı Anlamak, İdeal Kültür Yayıncılık, 2008

Oğuz Bayrakçı, Tasarımda İletişimsel Modeller, İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayınları, 2004. 

O

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. X
2 Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. X
3 Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. X
4 Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır.
5 Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. X
7 Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. X
8 Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6