Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vısual Theorıes Dıscussıons | GIT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | This course aims to provide the students with the development of research, discussion and writing skills on visual theory. |
Dersin İçeriği | Visual theories are to introduce the students to critical approaches that they can apply to various images, objects and fields. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | They explain what their visual theory studies are and how they need a research area. | Lecture, | Testing, |
2 | Explains the relationship of visual theory studies with design and cultural studies. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, |
3 | Explain the influence of image reproduction on the development of remanufacturing technologies. | Lecture, Question-Answer, | Testing, |
4 | Analyzes the function of visual imagination in consumer culture. | Lecture, Question-Answer, | Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition of visual theories | |
2 | A survey of the theories about creating theory | |
3 | Theory creation research examples | |
4 | Theory creation research examples | |
5 | Theory as Research Strategy | |
6 | Midterm | |
7 | Data Collection Process | |
8 | Theory Creation Process | |
9 | Objectivity and analysis of data | |
10 | Midterm | |
11 | Creating a research sample | |
12 | Creating a research sample | |
13 | Creating a research sample | |
14 | Creating a research sample |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sturken, Marita ve Cartwright, Lisa (2009) Practices of Looking: An Introduction to Visual Culture. Oxford University Press. Aslan, Umut Tümay (2003) "Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık." İletişim Araştırmaları. 1(1): 39-64. Merleau-Pony, Maurice (2006) Göz ve Tin. İstanbul: Metis. Crary, Jonathan (2010) Gözlemcinin Teknikleri: On Dokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. İstanbul: Metis, 2001. Benjamin, Walter (2002) “Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı.” Pasajlar. İstanbul: YKY (50-86). Berger, John (2011) O Ana Adanmış: John Berger’den Seçme Yazılar. İstanbul: Metis. Barthes, Roland (2011) Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Düşünceler. İstanbul: Altıkırkbeş. Sontag, Susan (2011) Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Agora. Berger, John (2012) Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Mitchell, WJT. (2002) “Showing Seeing: a Critique of Visual Culture.” Journal of Visual Culture 1.2 : 165-181. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 14 | 3 | 42 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 22 | 4 | 88 |
Mid-terms | 2 | 3 | 6 |
Final examination | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |