Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Healthy Communıcatıon | SHE 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Basic concepts of communication and knowledge and skills of communicating in some special cases |
Dersin İçeriği | Basic concepts of communication and communication methods in some special cases |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knows the importance of communication, factors affecting communication and the communication types. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
2 | Comprehends the importance of listening in communication. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
3 | Applies the therapeutic communication skills in patient-midwife/nurse relations and knows variables affection communication. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Case Study, | Testing, Homework, |
4 | Acquires knowledge on obstacles encountered in communication and overcoming these. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Role Playing, Group Study, Case Study, | Testing, Homework, |
5 | Uses effective problem solving methods in midwife/nursing applications. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Role Playing, Group Study, Case Study, | Testing, Homework, |
6 | Uses communication skills used in special conditions. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Role Playing, Group Study, Case Study, | Testing, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntroduction | |
2 | Self- recognition | |
3 | Listening | |
4 | Asking questions | |
5 | Summarizing | |
6 | Concretization | |
7 | Empathy | |
8 | Stress and coping methods | |
9 | Stress and coping methods | |
10 | Assertiveness | |
11 | Communication with anxious individual | |
12 | Communication with the furious | |
13 | Endless requests | |
14 | Communication with the elderly |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Baymur,F.Genel Psikoloji,1972, İstanbul İnkılap, |
Ders Kaynakları | Üstün,B.,Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi,2005, İzmir,Okullar Yayınevi, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 1 | 16 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Assignment | 1 | 2 | 2 |
Final examination | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |