Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğuma Hazırlık Eğitimi | EBE 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ,öğrencinin aktif ve doğal doğumun önemini kavraması, doğum eyleminde doğumu destekleyecek yöntemleri bilmesi ve postpartum dönemde anne ve bebek bakımına aktif katılımını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Doğum Fizyolojisi, Doğuma Hazırlık Yöntemleri, Doğuma Müdahaleler, Doğum Sonrası Bakım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğuma hazırlık eğitiminin amacını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Doğumun fizyolojisi ve Doğuma Hazırlık Yöntemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Non-Farmakolojik yöntemlerle doğum ağrısını yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Emzirmenin önemini kavrar, yenidoğan ve lohusa bakımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğumun Fizyolojisi | Literatür taraması |
2 | Doğum Algısı ve Doğum Korkusu | Literatür taraması |
3 | Doğuma Hazırlığın Sosyal ve Toplumsal Etkileri | Literatür taraması |
4 | Doğuma Hazırlık Yöntemleri (Dick Read Yöntemi, Lamaze Yöntemi) | Literatür taraması |
5 | Doğuma Hazırlık Yöntemleri (Bradney Yöntemi, Aktif Doğum Yöntemi) | LLiteratür taraması |
6 | Doğuma Hazırlık Yöntemleri (Hypnobirting, Psikodrama ) | Literatür taraması |
7 | İdeal Doğum Ortamı | Literatür taraması |
8 | Doğum Eyleminde Kullanılabilecek Pozisyonlar | Literatür taraması |
9 | Doğum ağrısının Yönetiminde Non-Farmakolojik Yöntemler | Literatür taraması |
10 | Doğuma Müdahaleler, Sezaryen Nedenleri | Literatür taraması |
11 | Anne-Bebek-Aile Etkileşimi ve Bağlanma | Literatür taraması |
12 | Emzirme Eğitimi | Literatür taraması |
13 | Bebek ve Lohusa Bakımı | Literatür taraması |
14 | Ödev Tartışması | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Bayram, G. O., & Şahin, N. H. (2010). Doğuma hazırlık eğitimi modelleri ve güncel yaklaşımlar. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi (HEAD), 7(3), 36-42. 2. Okumuş, H., Mete, S., Yenal, K., Tokat, M. A., & Figen, P. S. (2009). Anne Babalar için Doğuma Hazırlık. Deomed Yayıncılık, İstanbul. 3. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2009 4. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Kadın ve Üreme Sağlığı Daire Başkanlığı, Gebe Bilgilendirme Sınıfı Eğitimci Kitabı, 2013, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |