Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslekte Yönetim | EBE 405 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | ----- |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sağlıkta Liderlik |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. IŞIK ATASOY, |
Dersin Yardımcıları | ---- |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye etkili yönetim,ebelik hizmetleri yönetimi ve organizasyonu ile ilgili temel kavramları, teorileri, ilkeleri, bilgileri, becerileri, tutumları ve davranışları öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İyi bir yönetim ve yöneticinin özelliklerini kavrayacak, kurum içi çatışmalara çözüm getirecek, liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve beceriyi içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetime ilişkin temel kavram ve kuramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Ebelik uygulamalarında yönetim becerilerini sergiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Yönetim düzeylerine göre ebelerin rol ve işlevlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Ebelik uygulamalarında liderlik becerilerini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Ebelik hizmetlerini yönetim süreci doğrultusunda yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Mobbingi tanır ve mobbingle mücadele yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Ebelik mevzuatındaki yasal düzenlemeleri dikkate alır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
8 | Hastane organizasyon yapısını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimde temel kavram ve kuramlar, yönetim biçimleri ve yönetici tipleri | - |
2 | Yönetim Teorileri(klasik teoriler, modern teoriler,post modern teoriler) | |
3 | Güç, Otorite ve Etkileme | |
4 | Hastane organizasyon yapısı | |
5 | Hasta ve sağlık çalışanı hakları ve sorumlulukları | |
6 | İş yerinde yıldırma (mobbing), | |
7 | Yönetim süreci | |
8 | Örgütlerde stres ve çatışma yönetimi | |
9 | Sağlık politikaları ve ebelikle ilgili yasal düzenlemeler | |
10 | Sağlık hizmetlerinde yöneticilik, liderlik, mentorlük | |
11 | Hasta ve çalışan güvenliği, malpraktis | |
12 | Örgütsel değişim yönetimi | |
13 | Zaman yönetimi | |
14 | Yönetimde Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar ve Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Basılmamış ders Notları |
Ders Kaynakları | Ekici D;Cerit K; Gür E,Mert T; Keskin S.Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi,Çağhan matbaacılık, 2. baskı, (2019). Bssie L.Marquis, carol J. Huston, Bahçecik Nefise ve Öztürk Havva(edt).Hemşirelikte Liderlik rolleri ve Yönetim işlevleri.eori ve uygulama,nobel tıp kitap evleri,(2017). Ekici Dilek. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, 2.baskı, Ankara (2017) Haydar Sur,Tunçay Palteki. Hastane yönetimi,Nobel tıp kitabevleri (2013). Sullivan, E.J. Effective Leadership and Management in Nursing, 8th Ed.,Boston: Pearson (2012) . Zehra Alcan ve ark. Hemşirelik Hizmetleri Işığında Hastane Süreçleri, Nobel tıp kitabevleri (2011). Arat,M; Şişmanoğlu,Türkan .Kriz Ve Stres Yönetimi. Lisans yayıncılık,1.baskı (2010) Koçel, T. İşletme Yönetimi. Ada Matbaacılık, 4. Baskı İstanbul (2010) Sabuncuoğlu, Z. Human Resources Management, Alfa Aktüel (2008) Güncel makale ve İnternet kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |