Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Grafiği BSE 421 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Bilgisayar Programlama Dili I
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ERGÜN NART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amaçları Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) ve grafik çizim özelliklerini transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme işlemlerinin teknikleri öğretmektir. Bunun yanında grafik projelerinin pratik programlama uygulamalarını endüstriyel standart grafik kütüphaneleri, OpenGL kullanarak gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının tanıtımı, 2D ve 3D modelleme ve dönüşümler, dönüşüm gözlemleme, izdüşümü, grafiksel yazılım paketleri ve grafik sistemlerini kullanma becerisi kazandırma. Renk, oyun geliştirme
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilgisayar grafiklerinin temelini kavrama Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
2 Temel grafik dönüşümlerini 2B ve 3B gerçekleştirme becerisi kazanma. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Bilimsel görselleştirme ve bilimsel grafikleri yorumlama Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Açık garafik programlama sistemlerini tanıma ve kullanma Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Bilgisayar grafiginde kullanılan matematik alt yapısını öğrenme Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
6 3-B modeller oluşturma Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
7 Yüzey kaplama ve renk kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
8 2B ve 3B oyun geliştirme temelleri kavrama Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgisayarlı Grafiğe Giriş
2 Grafik donanımları
3 Bilgisayar Grafiğinde Temel Matematik
4 2B Dönüşümler
5 3B dönüşümler
6 Projeksiyonlar
7 Eğriler ve yüzeyler
8 Kaplama
9 Işıklandıma ve gölgeleme
10 Ara Sınav
11 Kırpma
12 Bilgisayarda renk kullanımı
13 Sanal gerçeklik ve bilgisayar grafiği
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu “Bilgisayar Garaikleri Ders notu” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes (2nd Edition), 1995
2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley
3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997).
3. OpenGL ve Glut ile Uyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin 2006
4. Computer Graphics for Java Programers, L. Ammeraal, McGRaw-Hill,
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 25
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5