Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Programlama Dilleri I EBO 423 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Nesneye Dayalı Tasarım yöntemi kaliteli ürünlerin ortaya çıkmasını sağladığından günümüzde üzerinde en çok durulan yöntemdir. Bu derste amaç nesneye dayalı modelleme ve tasarım yönteminin kaliteli bir yazılımın geliştirilmesi için nasıl kullanılacağını öğretmektir. Teorik bilgilerin verilmesinin yanı sıra kapsamlı projeler yaptırılarak öğrencilerin bu konuda deneyim kazanmaları sağlanacaktır.
Dersin İçeriği Nesneye dayalı programlama kavramları, UML, tasarım desenleri, Java, C#
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesneye dayalı programlama kavramları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Tasarım desenleri Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
3 UML Gösterip Yaptırma, Anlatım, Gösteri, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Java dili Grup Çalışması, Gösteri, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nesneye Yönelik Yaklaşımın Temel Kavramları
2 Sınıf, Nesne, Kalıtım, Çokyapılılık, Dinamik Bağlama
3 Soyut Sınıflar, Arayüzler
4 UML
5 Tasarım Desenleri
6 Tasarım Desenleri
7 Tasarım Desenleri
8 Java ile Uygulamalar
9 Java ile Uygulamalar
10 Java ile Uygulamalar
11 C# ile Uygulamalar
12 C# ile Uygulamalar
13 C# ile Uygulamalar
14 Diğer nesneye dayalı programlama dilleri
Kaynaklar
Ders Notu "Nesneye Dayalı Programlama Desr Notları", Sakarya Üniversitesi, 2008.
Ders Kaynakları 1- J.Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, F. Eddy , "Object-Oriented Modeling and Design", Prentice Hall, 1991.

2- C. Larman, "Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and the Unified Process", 2/e, Prentice Hall, 2002.

3- R.C. Lee and W.M. Tepfenhart, "UML and C++, 2. ed.", Prentice Hall, 2001.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak.
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 5
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5