Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği TEF 101 1 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları -
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencileri İş kazalarına ve meslek hastalıklarına karşı bilgilendirmek, ilk yardım ve güvenlik önlemlerinin alınmasını kavratmak.
Dersin İçeriği İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında gerekli olan bilgi ve becerilerin öğrencilere öğretilmesi. Bunun yanı sıra sosyal güvenlik yasası ve iş mahkemelerinin ne işe yaradığı hakkında gerekli bilgilerin verilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Kaza oluşumu ve çeşitlerini adlandırır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Meslek Hastalıkları ve korunma yollarının tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Sözlü Sınav,
4 Ergonomiyi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) uyarlar Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
5 Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliğinin tanınması ve önlem alınma yollarını ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Sınav, Performans Görevi, Sözlü Sınav,
6 İş güvenliğinde Koruyucuların (Makina ve Kişisel Koruyucular) tanımlanması ve kullanılmasının gereğini açıklar Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
7 İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
8 İlkyardım kurallarının tanımlayarak uygulamanın nasıl yapılacağını gösterir Gösterip Yaptırma, Gösteri, Anlatım, Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav,
9 Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemlerini belirler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav, Performans Görevi, Sözlü Sınav,
10 İş Hukuku ve yönetmeliklerini kendi cümleleriyle ifade eder Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
11 İş Güvenliği Soruşturmasının nasıl yapıldığını ifade eder Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İş güvenliğinin tanımı ve tarihçesi [1] Sayfa 97-102
2 Kaza oluşumu ve çeşitleri [1] Sayfa 103-129
3 Meslek Hastalıkları ve korunma yolları [1] Sayfa 131-144
4 Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) [1] Sayfa 1-50
5 Ergonomi (İşçi ve işyeri yeri koşullarının işçi sağlığına etkisi) [1] Sayfa 51-96
6 Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği [1] Sayfa 145-165
7 Atölyede elektrikli ve elektriksiz aletlerde iş güvenliği [1] Sayfa 166-185
8 İş güvenliğinde Koruyucular (Makine ve Kişisel Koruyucular) [1] Sayfa 188-195
9 İlkyardım kuralları [1] Sayfa 213-220
10 İlkyardım kuralları [1] Sayfa 221-234
11 ARA SINAV
12 Yangın ve Patlamalarda güvenlik önlemleri [1] Sayfa 197-211
13 İş Hukuku ve yönetmelikleri [1] Sayfa257-334
14 İş Güvenliği Soruşturması [1] Sayfa 120-125
Kaynaklar
Ders Notu 1.İş Güvenliği, Ercüment DİZDAR, ABP Yayınevi
2.İş Güvenliği, Necdet AKYÜZ
Ders Kaynakları İş Güvenliği ve Risk Değerlendirme Uygulamaları,M.Ergül
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 4 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2