Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marketıng Management PAP 211 3 2 + 1 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET ÇAĞATAY ÇİLİNGİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı To cognize marketing principles and functions
Dersin İçeriği The topics covered in this course are the definition of marketing, examination of marketing environment, understanding of marketing mix and discussion of marketing management process as well as the principles of the implementation of marketin process.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Explain marketing mix (product, price, place and promotion) Self Study, Question-Answer, Lecture, Discussion, Testing, Homework,
2 Describe marketing management principles and marketing plan Discussion, Lecture, Question-Answer, Self Study, Homework, Testing,
3 Express marketing strategies and control techniques Question-Answer, Discussion, Lecture, Self Study, Testing, Homework,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction to marketing
2 Marketing mangement, environment and searching for market opportunities
3 Market and market species
4 Consumer behavior and purchase decision
5 Target market selection
6 Market segmentation and positioning
7 In marketing management decisional process
8 Distribution channels
9 Case Studies
10 Price and pricing
11 Promotion efforts: advertising, sales promotion and public relations
12 Marketing management and strategic marketing planning
13 In marketing strategic alternatives
14 Marketing control
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Mid-terms 1 8 8
Quiz 2 15 30
Assignment 1 15 15
Toplam İş Yükü 165
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,6
Dersin AKTS Kredisi 6