Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Dönemde Fen ve Doğa Etkinlikleri CGP 119 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için fen ve doğa etkinliklerinin önemini kavratma, fen ve doğa öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin İçeriği Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen ve doğa etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa eğitiminin yeri ve önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Fen deneylerine yönelik öğretimsel içeriği hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik fen eğitimi yöntemlerine göre sunum yapar Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Çevre ve doğa eğitiminin önemini açıklar Anlatım, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Fen kavramlarına yönelik öğretimsel içeriği hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
6 Erken çocukluk dönemindeki çocuklarına yönelik fen öğretim materyali geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 Temel fen kavramlarına yönelik hazırladığı materyalleri sunar Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi
2 Fenle ilgili kavramların oluşumu
3 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri
4 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri
5 Fen eğitiminde öğretmenin rolü
6 Çevre ve doğa eğitimi
7 Okul öncesi programlarında fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi
8 Okul öncesi dönmede fen eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, oyun, dil, fen ve doğa, hikaye, kavram haritası, görsel sanat eğitimi
9 Okul öncesinde kazandırılabilecek temel fen kavramları
10 Ara sınav
11 Temel fen kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama
12 Temel fen kavramlarını kullanarak etkinlikler hazırlama
13 Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi
14 Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi. Dersin genel değerlendirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
Kandır A, Can M, Tuncer Y (2010) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Arnas Y (2005) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana: Nobel Kitabevi
Alisinanoğlu F, Özbey S, Kahveci G (2011) Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Maya Akademi
Tahta F (2010). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Eğlenceli Deneyler. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları
Kandır A, Orçan M (2010) Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Özdaş A (Editör) (2004) Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,12
Dersin AKTS Kredisi 3