Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma CGP 104 2 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER
Dersi Verenler Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının rehberlik hizmetleri ile rehberlik ve disiplin uygulamalarının mesleki anlamda kullanabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Rehberlik, temel kavramlar,Eğitimde rehberlik hizmetleri, Psikolojik danışma ve rehberliğin eğitimdeki yeri, Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, Okul öncesi eğitimde rehberlik, Rehberlik ilkeleri, Çocuğu tanıma teknikleri, Rehber-öğretmen işbirliği, , Danışmanlık, araştırma ve değerlendirme, Rehberlik servisleri, Rehberlik ve etik

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Rehberlik, temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Eğitimde rehberlik hizmetlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Psikolojik danışma ve rehberliğin eğitimdeki yerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Okul öncesi eğitimde rehberlik nedir öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
6 Rehberlik ilkeleri, Çocuğu tanıma tekniklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
7 Rehber-öğretmen işbirliğini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
8 Öğretmenin rehberlik görevlerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
9 araştırma ve değerlendirmeyi öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rehberlik, temel kavramlar [1] Sayfa:3-9
2 Eğitimde rehberlik hizmetleri [1] Sayfa:9-15
3 Psikolojik danışma ve rehberliğin eğitimdeki yeri [1] Sayfa:15-28
4 Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri [1] Sayfa:28-33
5 Okul öncesi eğitimde rehberlik [1] Sayfa:33-39
6 Rehberlik ilkeleri [1] Sayfa:39-57
7 Çocuğu tanıma teknikleri [2] Sayfa:25-29
8 YIL İÇİ SINAV
9 Rehber-öğretmen işbirliği [2] Sayfa:29-36
10 Öğretmenin rehberlik görevleri [2] Sayfa:36-45
11 Rehber-ebeveyn işbirliği [2] Sayfa:45-54
12 Danışmanlık, araştırma ve değerlendirme [2] Sayfa:54-61
13 Rehberlik servisleri [2] Sayfa:61-78
14 Rehberlik ve etik [2] Sayfa:78-91
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]YEŞİLYAPRAK,Binnur, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri,,Nobel Yayınları, Ankara 2002.
[2]SELÇUK, Ziya, Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları, Pegem- A Yayıncılık,Ankara, 2000.
[3]ERKAN, Serdar, Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programının Hazırlanması,Nobel Yayınları, Ankara 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
12 Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar.
13 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir.
14 Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4