Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kauçuk Malzemeler ve Üretim Teknikleri | IMM 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kauçuk malzemelerin reçetelerinin oluşturulması, Katkı maddeleri, kauçuk malzeme çeşitleri ve özellikleri, kauçuk malzeme üretim yöntemleri, endüstride kullanılan kauçukların seçim kriterleri hakkında öğrencilerin genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Polimer kimyası, Karışım Hazırlama, Dolgu maddeleri, Yumuşatıcılar, Proses kolaylaştırıcılar, Vulkanizasyon, Kauçuk işleme yöntemleri, Kauçuk malzemelerin sınıflandırılması ve kauçuk malzemeler; NBR, SBR, BR,IR, IIR, EPDM, NBR, CR, AU, CSM, Q, TPE
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kauçuk ana kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kauçuk malzemeler arasındaki farklılıkları analiz edebilir ve tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Kauçuklara katılan dolgu malzemelerini karşılaştırabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Vulkanizasyon eğrisini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kauçuklarda yaşlanmaya sebep olan özellikleri karşılaştırabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kauçuk şekillendirme yöntemlerini bilir ve karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Doğal ve SBR kauçuk özelliklerini ve kullanım alanlarını planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | NBR kauçuk özelliklerini bilir ve karışımlarını planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | EPDM kauçuk özelliklerini ve karışımlarını bilir ve analiz edebilir, Pigmentleri sınıflandırabilir ve etkilerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Geleneksel dolgu maddesi olan karbon siyahlarının özelliklerini ve sınıflandırılmasını bilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Kauçuklarda tüm katkı maddelerini bilir , sınıflandırabilir ve analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
12 | Proses yardımcı maddelerinin kauçuk malzemeye etkilerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Karbon siyahlarını sınıflandırabilir ve özelliklerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kauçuk malzemelere giriş | |
2 | Polimer kimyası | |
3 | Kauçuk Teknolojisi | |
4 | Kauçukların sınıflandırılması | |
5 | Kauçuk karışım hazırlama | |
6 | Kauçuk katkı malzemeleri | |
7 | Yumuşatıcılar | |
8 | Proses kolaylaştırıcılar | |
9 | Vulkanizasyon | |
10 | Kauçuk malzeme çeşitleri ve özellikleri | |
11 | Kauçuk şekillendirme teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Elastomer Teknolojisi-I, Haldun Ömer Savran, Kauçuk Derneği yayınları, 2001 |
Ders Kaynakları | Elastomer Teknolojisi-I, Haldun Ömer Savran, Kauçuk Derneği yayınları, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |