Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ethıcs Of Educatıon | UFM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Grounding the concept of education and its relation to ethical concepts in a theoretical fashion, considering the model theoretical approaches, in accordance with these, developing an ethical point of view towards the educational practices. |
Dersin İçeriği | The relation between ethic and education Kantian and Rousseau´s understanding of education The methodology of education |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The relation between education and ethics | |
2 | Philosophy of education | |
3 | Rousseau and Education | |
4 | Hobbes and Education | |
5 | Kant and Education | |
6 | Educator-student relation | |
7 | Student rights | |
8 | Academic freedom | |
9 | Academic freedom | |
10 | Equality of opportunuity in education | |
11 | Education and power | |
12 | The methodology of education | |
13 | The methodology of education | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ülken, H.Z, Eğitim Felsefesi,Ankara, 1965 Bilhan, S., Eğitim Felsefesi,Ankara, 1991 Felicity Haynes,Eğitimde Etik, İstanbul, 2002 Necmettin Tozlu, Eğitim Felsefesi, Ankara, 2003 Immanuel Kant, Eğitim Üzerine, İstanbul, 2006 J.J. Rousseau, Emile, İstanbul, 2011 İnayet Aydın,Eğitim ve Öğretimde Etik, 2012 Thomas Hobbes, Leviathan,İstanbul, 2013 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 5 | 80 |
Mid-terms | 1 | 15 | 15 |
Final examination | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |