Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ethıcs Of Educatıon UFM 504 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Grounding the concept of education and its relation to ethical concepts in a theoretical fashion, considering the model theoretical approaches, in accordance with these, developing an ethical point of view towards the educational practices.
Dersin İçeriği The relation between ethic and education
Kantian and Rousseau´s understanding of education
The methodology of education
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 The relation between education and ethics
2 Philosophy of education
3 Rousseau and Education
4 Hobbes and Education
5 Kant and Education
6 Educator-student relation
7 Student rights
8 Academic freedom
9 Academic freedom
10 Equality of opportunuity in education
11 Education and power
12 The methodology of education
13 The methodology of education
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu Ülken, H.Z, Eğitim Felsefesi,Ankara, 1965
Bilhan, S., Eğitim Felsefesi,Ankara, 1991
Felicity Haynes,Eğitimde Etik, İstanbul, 2002
Necmettin Tozlu, Eğitim Felsefesi, Ankara, 2003
Immanuel Kant, Eğitim Üzerine, İstanbul, 2006
J.J. Rousseau, Emile, İstanbul, 2011
İnayet Aydın,Eğitim ve Öğretimde Etik, 2012
Thomas Hobbes, Leviathan,İstanbul, 2013
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
4
5
6
7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 5 80
Mid-terms 1 15 15
Final examination 1 20 20
Toplam İş Yükü 163
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,52
Dersin AKTS Kredisi 7