Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab ve Yerel Yönetimler | MIS 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sefa USTA, Arş. Gör. Lütfi ÖZCAN, Arş. Gör. Osman NACAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Avrupa Birliği sürecinin Türk yerel yönetimlerini nasıl etkilediğini ortaya koymak, AB ülkelerinin yerel yönetimleriyle ülkemizdeki yerel yönetimleri kıyaslayarak analiz etmek. |
Dersin İçeriği | AB süreci, Türkiye´nin AB üyelik süreci, AB Sözleşmeleri´nde yerel yönetimlerle ilişkili düzenlemeler, AB üyelik sürecinde Türk yerel yönetim reformu, AB ülkelerinde yerel yönetimler, Türk yerel yönetimleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB birliğini sürecini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | AB ülkelerindeki yerel yönetimleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | AB sürecinin Türk yerel yönetimleri dönüştürme sürecini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | AB ülkelerinin yerel yönetimleri ile ülkemizin yerel yönetimlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | AB sözleşmeleri ile kurumlarının yerel yönetimlere etkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AB süreci ve temel sözleşmeler | |
2 | AB kurucu anlaşmalarında yerel yönetimlere ilişkin düzenlemeler | |
3 | Türkiye´nin AB üyelik süreci | |
4 | Türk yerel yönetimlerinin tarihi gelişimi | |
5 | Türk yerel yönetimlerinin tarihi gelişimi | |
6 | AB üyelik sürecinde Türk yerel yönetim reformları | |
7 | Belediyelere ilişkin düzenlemeler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İl Özel İdarelerine ilişkin düzlemeler | |
10 | Reformlara yönelik dirençler | |
11 | AB kurumlarının yerel yönetimlerle ilişkisi | |
12 | AB anayasasında yerel yönetimlere ilişkin düzenlemeler | |
13 | AB ülkelerinde yerel yönetimler | |
14 | AB ülkelerinde yerel yönetimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Al, Hamza, Yeni Kamu Yönetimi: Ülke İncelemeleri, Değişim yayınları, İstanbul, 2008. Özer, Akif, Avrupa Birliği Sürecinde Türk Kamu Yönetimi,Platin yayınları, Ankara, 2006. Karahanoğulları, Onur, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ. SBF Yayınları, Anakra, 2004. Emre, Cahit, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi, Sİyasal Kitabevi, 1997. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |