Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Internatıonal Monetary Theory | UFI 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT SEKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Thic course begins from money and basic concepts. After considering money demand, money supply,and interest rates, this course covers analysis of the exchange rate determination. In the section of open economy, the monetary transmission mechanism is emphasized focusion on different approaches. |
Dersin İçeriği | Thic course begins from money and basic concepts. After considering money demand, money supply,and interest rates, this course covers analysis of the exchange rate determination. In the section of open economy, the monetary transmission mechanism is emphasized focusion on different approaches. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knows the basic concepts related to money. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Group Study, | Testing, Oral Exam, Homework, |
2 | Evaluates money demand and money supply. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Group Study, | Testing, Oral Exam, Homework, |
3 | Understands interest rates. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Drilland Practice, Group Study, Brain Storming, | Testing, Oral Exam, Homework, |
4 | Distinguishesmoney from prices | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Brain Storming, | Testing, Oral Exam, Homework, |
5 | Compares different approaches to exchange rate determination | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Brain Storming, | Testing, Oral Exam, Homework, |
6 | Analyzes monetarist and portfolia approaches. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, Brain Storming, | Testing, Oral Exam, Homework, |
7 | Distinguishes monetary theory and monetary policy | Lecture, Question-Answer, Discussion, Group Study, | Testing, Oral Exam, Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Money and Basic Concepts | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
2 | Money Demand-Money Supply | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
3 | Interest Theory / Classical Money Theory and Critiques | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
4 | Money, Exchange Rate and Prices | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
5 | External Balance and Real Exchange Rate | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
6 | Different Approaches to Exchange Rate Determination: External Balance and Mundell-Fleming Model | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
7 | Monetarist and Portfolia Approach to Exchange Rate Determination | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
8 | Real Interest Rate Differential and Fiscal Policy Approach | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
9 | Clasical Gold Standard System | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
10 | Bretton Woods System | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
11 | International Monetary Problems | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
12 | Determination of The Value of Money and Price Indices | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
13 | International Monetary Fund and SDR | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
14 | European Monetary System and Euro | "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. - "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. - "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Parasal İktisat" Özatay, F "Para Teorisi ve Politikası" Aslan, H. "Para Teori ve Politika" Öçal, T ve Çolak, Ö.F. "Para Teorisi - Politikası" Mishkin, F.S. "Para Teorisi ve Para Politikası" Paya, M. "Para Teorisi ve Politikası" Özyurt, H. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | they constitute an idea in economic subjects analitically and advocacy this idea coherent and critique the ideas constituted by others | ||||||
2 | -They have knowledge about the microeconomic theory, financial economic and macroeconomics with numerical and graphical methods | ||||||
3 | They know econometric theories and have ability to solve economic problems by using these theories | ||||||
4 | |||||||
5 | They are specialists at some of theese areas:public economics, industrial economics,money and banking economics, environment and natural sources economics, labour economics, knowledge and property economics, international trade and finance economics, economic growth and development | ||||||
6 | they use basic computer programs helping to make economic analysis | ||||||
7 | they have proffecional, social and scientific etic value |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Mid-terms | 1 | 15 | 15 |
Quiz | 2 | 14 | 28 |
Assignment | 2 | 16 | 32 |
Final examination | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 209 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |