Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Laboratuvar Çalışma Esasları | LAB 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Laboratuvar çalışma şartları ile laboratuvarda bulunan araç ve gereçlerin bakımı ve kullanımı konusunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Laboratuvarda çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallar; Laboratuvarda kullanılan cam ve plastik malzemeler; Laboratuvarda malzeme temizliği; Sterilizasyon ve dezenfeksiyon; Ölçme ve ölçü birimleri; Saf su sistemleri; Etüv, sterilizatör, otoklav, su banyosu tanıtımı ve kullanımı; Laboratuvarda kullanılan karıştırıcılar, ısıtıcı ve soğutucu sistemler; Santrifüj ve santrifügasyon; Terazi çeşitleri ve kullanımı; pH kavramı ve ölçümü; Mikroskop çeşitleri ve özellikleri; Klasik ışık mikroskobu ve kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Laboratuvada kullanılan malzemeleri ve kullanımlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
3 | Laboratuarda malzeme temizliğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | Ölçme ve ölçü birimlerini öğrenir | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yapımını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | pH kavramı ve ölçümünü öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
7 | Örnek toplama ve hazırlamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Sıvı,elektrolitler ve asit-baz dengesini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Besiyer ve boyaları öğrenir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
10 | Laboratuar testlerini öğrenir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuarda çalışırken dikkat edilmesi gereken kurallar | (1) sf. 2-4 |
2 | Laboratuvada kullanılan cam ve plastik malzemeler | (1) sf. 4-10 |
3 | Laboratuarda malzeme temizliği | (1) sf. 10-18 |
4 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon | (2) sf. 1-17 |
5 | Ölçme ve ölçü birimleri | (1) sf. 19-23 |
6 | Saf su sistemleri | (1) sf. 23-27 |
7 | Etüv, sterilizatör, otoklav, su banyosu tanıtımı ve kullanımı | (1) sf. 27-32 |
8 | Laboratuarda kullanılan karıştırıcılar, ısıtıcı ve soğutucu sistemler | (1) sf. 32-38 |
9 | Santrifüj ve santrifügasyon | (1) sf. 39-44 |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Terazi çeşitleri ve kullanımı | (1) sf. 44-47 |
12 | Ph kavramı ve ölçümü | (1) sf. 47-51 |
13 | Mikroskop çeşitleri ve özellikleri | (2) sf. 17-25 |
14 | Klasik ışık mikroskobu ve kullanımı | (2) sf. 26-30 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Demirtaş S., Can M., Güven B., Tıbbi Laboratuvar El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri, 2014, İstanbul. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |