Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | MYO 299 | 4 | 0 + 1 | 0 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör. ENES KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla kurum ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla kurum ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bu ders kapsamında ''Yüksekokulu staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, kurumlarda ilişkiler yürütülecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurumda çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
2 | Kurumun yer aldığı çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
5 | Çalıştığı süre boyunca kuruma katkısı olduğunu rapor eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
2 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
3 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
4 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
10 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
11 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
12 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
13 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
14 | İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|