Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik ve Geometrik Optik II | OPT 201 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğini ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | İnce kenarlı mercekler, kalın kenarlı mercekler,Işığın girişimi İnce zarlarda girişim Işığın kırınımı Işığın saçılması ve kutuplanma Merceklerde film kaplamalar Beyaz ışığın renklere ayrılması Renkli görme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Işığın merceklerden geçişini ve görüntüyü nasıl etkilediğini öğrenir öğrenir. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini ve görme hatalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, |
5 | Küresel aynaların ışığı nasıl yansıttığını ve görüntü oluşumunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beyaz ışığın renklerine ayrılması, renkli görme | |
2 | İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, hacimli cismin görüntüsü: yakınsak mercek | |
3 | İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü | |
4 | Iraksak mercekler | |
5 | Iraksak mercekler, merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü | |
6 | İnce merceklerin birleştirilmesi | |
7 | Mercek sapmaları, küresel sapınçlar, renklenme kusurları | |
8 | Basit büyüteç, bileşik mikroskop, teleskop | |
9 | Işığın girişimi | |
10 | Arasınav | |
11 | İnce zarlarda girişim | |
12 | Işığın kırınımı | |
13 | Işığın saçılması ve kutuplanma | |
14 | Merceklerde film kaplamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul. 2- Geomtrik Optik, İhsan ÇAHA, Sertan Yayınları 3- Young, H. D., Freedman R. A. (2010) Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul 4- R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing,2000(5.baskı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |