Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Terminoloji | MYO 149 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YILDIZ YENER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Öğr.Gör. YILDIZ YENER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. ENES KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Alanın gerektirdiği meslek dilini kullanmayı benimsetmek. |
Dersin İçeriği | Giriş, temel tanım ve kavramlar; |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar | (1) sf. 7-9 |
2 | Terimlerde söyleyiş, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler | (1) sf. 9-12 |
3 | Kökler, Önekler , Sonekler | (1) sf. 13-25 |
4 | Çok kullanılan eş anlamlı terimler | (2) sf. 40-45 |
5 | Terim çeşitleri | (1) sf. 46-51 |
6 | Tanısal terimler | (1) sf. 53-70 |
7 | Hareket sistemine ilişkin terimleri | (1) sf. 77-85 |
8 | Kan terimleri, Kardiyovasküler sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 86-97 |
9 | Solunum sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 99-103 |
10 | yıl içi sınavı | |
11 | Sindirim sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 105-114 |
12 | Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler | (1) sf. 114-125 |
13 | Endokrin sistem terimleri,sinir sistemi ve psikiyatri terimleri | (1) sf. 128-140 |
14 | Duyu organları terimleri | (1) sf. 141-147 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Hatipoğlu, H.Gül; Ekinci, Sebahat; Tıbbi Terminoloji, Hatipoğlu Yayınları, 2010, Ankara |
Ders Kaynakları | [1] Tıbbi Terminoloji; Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |