Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik ve Geometrik Optik I | OPT 108 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Işığın yapısını, değişik ortamlardaki davranışını ve özelliklerini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Işığın doğası ve dalga özelliği Elektromanyetik tayf Işık şiddeti ve aydınlanma Işığın değişik ortamlarda hareketi Yansıma kanunları Kırılma kanunları Işığın paralel yüzlü ortamlardan geçişi Tam yansıma Düzlem aynada görüntü oluşumu Çukur aynalarda görüntü oluşumu Tümsek aynalarda görüntü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çeşitli optik araçların temel çalışma prensibini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işığın doğası ve dalga özelliği 6 Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı | |
2 | Elektromanyetik tayf | |
3 | Titreşen Elektrik ve Manyetik Alanlar | |
4 | Elektromanyetik Dalgaların Taşıdığı Enerji | |
5 | Tanecik Modeli ve Foton | |
6 | Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı | |
7 | Işığın Tam Yansıması, Işığın Kırılması | |
8 | Beyaz Işığın Renklere Ayrılması ve Prizmalar | |
9 | Düzgün Yansıma ve Düzlem Aynada Görüntü Oluşumu | |
10 | Ara sınav | |
11 | Çukur Aynalar | |
12 | Çukur Aynalar | |
13 | Tümsek Aynalar | |
14 | Tümsek Aynalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul. 2- Geomtrik Optik, İhsan ÇAHA, Sertan Yayınları 3- Young, H. D., Freedman R. A. (2010) Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul 4- R. A. Serway and R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing,2000(5.baskı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |