Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçmeli Staj (Plastik Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi) | TIP 522 | 5 | 19 + 9 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE AKDENİZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANDE AKDENİZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahisinde ilgilenilen hastalıklar ve hastalara yaklaşım, uygulanan temel teknikler ve endikasyonları anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersimizde temel olarak Plastik cerrahinin temel kavramları, Rekonstrüktif ve Estetik cerrahi prensipleri, Defekt onarım seçenekleri, El ve maksillofasial yaralanmalara yaklaşım anlatılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Plastik cerrahide hasta değerlendirmesini ve tedavisini yönetmeyi öğrenmek | Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Yara bakımı temel kuramları öğrenmek ve akut ve kronik yarada tedavi yönetebilmek, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Bası yarası temel ilkelerini ve bası yarasını önlemeyi öğrenmek, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Defekt kapatma yöntemlerini öğrenip, endikasyonlarını sayabilmeleri ve tedavide yer alabilmeleri, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Bening, premaling ve malign deri lezyonlarını tanıyabilmek, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Deri ve baş boyun tümörlerini tanıyabilmek ve gerekli tedavi için hastayı yönlendirebilmek, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Fasiyal travmalı hastaya genel yaklaşımı öğrenip tanı koyabilmek, yüz kırıklarında tedaviyi yönetebilmek, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | El yaralanması olan hastada fizik muayenede rol almak ve amputasyon durumunda parçanın doğru transferini sağlayabilmek, | Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | Hasta tedavisi planlarken yeni tedavi modalitelerini ve literatürü araştırabilmek, | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
10 | Cerrahi takımın bir parçası olarak rol alabilmek. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Plastik Cerrahi Temelleri ve Anjiosom-Flep-Greft Kavramı | |
2 | Rekonstruksiyon Cerrahisinin Prensipleri | |
3 | Estetik Cerrahi Prensipleri | |
4 | Maksillofasial Yaralanmalara Yaklaşım | |
5 | El Yaralanmalarında Muayene | |
6 | Tendon Yaralanmaları | |
7 | Replantasyon Ve Kopan Uzvun Taşınması | |
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|