Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Cerrahi Bilimler Seçmeli Stajı (Kadın Hast. ve Doğum) TIP 617 6 0 + 160 6 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SELÇUK ÖZDEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Prof.Dr. ARİF SERHAN CEVRİOĞLU, Prof.Dr. NERMİN AKDEMİR, Doç.Dr. MEHMET SÜHHA BOSTANCI, Dr.Öğr Üyesi HİLAL USLU YUVACI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

·       Ülkemizin kadın hastalıkları ve gebelik sorunlarını bilen, koruyucu, önleyici hekimliği önemseyen, sık karşılaşılan ve acil kadın hastalıklarının ve gebelik hastalıklarının tedavisini yapabilen hekimler olarak yetişmelerini sağlamak.

·       Hastadan öykü alma, fizik muayene yapma, dosya hazırlama ve hasta izlemi bilgi ve becerilerinin kazandırılması

·       Hekim hasta iletişim becerisini geliştirilmesi,

·       Temel jinekolojik ve ve obstetrik muayene yöntemlerinin öğretilmesi

·       Jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda ayırıcı tanı yapabilme ve tanıya ulaşmak için tetkikleri planlayabilme becerilerinin geliştirilmesi,

·       Acil obstetrik ve jinekolojik problemlerde tanı ve yönetim algoritmalarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Jinekolojik ve obstetrik ile ilgili hastalıkların tanı, ayırıcı tanı ve tedavisini uygun bir şekilde yönetmeyi öğrenmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sık karşılaşılan jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek ayırıcı tanı yapabilme ve tedavi önerebilme becerisini kazandırmak, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Performans Görevi,
2 Acil jinekolojik ve obstetrik hastalıklarda öykü, klinik ve laboratuvar bulgularını değerlendirerek ayırıcı tanı yapabilme, ilk yardım işlemlerini uygulayabilme ve gereken olguları üst merkeze sevkini güvenli bir şekilde sağlayabilme becerisini kazandı Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Örnek Olay, Performans Görevi,
3 Gebelik teşhis edebilme, öykü, klinik muayene ve laboratuvar tetkiklerini değerlendirebilme, gerekli tarama testleri konusunda yönlendirebilme, risksiz gebeliklerin periyodik muayenelerini yapabilm, erken ve geç gebelik komplikasyonlarını tanımlayabilme. Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi,
4 Riskli gebelikleri tanıyabilme ve üst merkeze yönlendirebilme becerisini kazandırmak Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Performans Görevi,
5 Term ve preterm doğum eyleminin başladığını belirleyebilme ve üst merkeze yönlendirebilme becerisini kazandırmak Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Performans Görevi,
6 Lohusalık döneminde karşılaşılacak problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
7 Doğum kontrol yöntemleri konusunda danışma verebilme ve yöntem önerebilme, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi,
8 Puberte dönemlerindeki problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Performans Görevi,
9 Menopoz dönemlerindeki problemleri değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Performans Görevi,
10 İnfertil olguları değerlendirebilme ve yönlendirebilme, Örnek Olay, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi,
11 Seksüel yolla bulaşan hastalıkların klinik bulgularını değerlendirebilme, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Performans Görevi,
12 Spontan vaginal doğum mekanizmasını kavrama, distosi ve müdahaleli doğum konusunda gerekli teorik donanımın sağlanması Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi,
13 Obstetrik ve jinekolojik kanama ve şok durumlarında ilk yardımı yapabilme, güvenli şekilde üst merkeze transferini sağlayabilme. Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi,
14 Genital sistem kanserlerinin erken bulgularını saptayabilmek, taramalarını yapabilmek ve üst merkeze yönlendirebilmek, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi,
15 Genital organ sarkması ve inkontinansı olan olgulara danışma verebilme ve yönlendirebilme Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genital sistemin anatomisi, embriyolojisi, maternal fizyoloji, üreme fizyolojisi, gebeliğin oluşumu, jinekolojik ve obstetrik muayene ve tanı yöntemleri. Gebelikte tarama testleri, erken membran rüptürü. Genital sistemin anomalileri, adnekseal kitleler
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-      Williams Obstetrics, 25th Edition by F. Gary Cunningham, Kenneth Leveno, et al. | Apr 12, 2018.

2-      Williams Obstetrik 25.Baskı, 2020-Güneş Tıp Kitabevi

3-      Current Diagnosis & Treatment Obstetrics & Gynecology, 12th Edition (Current Obstetric and Gynecologic Diagnosis and Treatment) [Paperback] DeCherney, Alan; Roman, Ashley; Nathan, Lauren and Laufer, Neri- 2019

4-      Creasy and Resnik's Maternal-Fetal Medicine: Principles and Practice by Robert Resnik MD, Charles J. Lockwood MD MHCM Senior, et al. | Oct 24, 2018

5-      Speroff's Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility by Hugh S Taylor MD, Lubna Pal MD MBBS MRCOG MS, et al. | Aug 30, 2019.

6-      Uptodate

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)