Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Hekimliği | TIP 602 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ, Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dönem 6 öğrencilerinin Aile Hekimliği disiplininin ilkeleri ve yeterlilikleri doğrultusunda, birinci basamağa odaklı temel bilgi, beceri ve tutum kazanmalarıdır |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık sisteminin yapısını, güncel sağlık uygulamalarını ve aile hekimliği disiplininin bu yapı ile ilişkisini açıklar, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
2 | Birinci basamakta sık görülen semptom ve tanıların epidemiyolojisini tanımlar ve bunu özgül karar verme sürecinde kullanır, | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, |
3 | Aile hekimliğinde kayıtların önemini açıklar ve uygun kayıt tutar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, |
4 | Birinci basamak sağlık hizmetlerinden olan “Koruyucu Hekimlik” kapsamındaki Bebek-Çocuk, Gebe takipleri, aktif immunizasyon programları ve Sağlık Bakanlığınca yürütülen tarama programlarında aile hekiminin görev ve sorumluluklarını kavrar. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, |
5 | Kontrasepsiyon, prekonsepsiyon, seyahat tıbbı gibi bireylere verilen danışmanlık hizmetlerini öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, |
6 | Kronik hastalıkların ve evde bakım hizmeti alan hastaların yönetimindeki aile hekikiminin görev ve sorumluluklarını kavrar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birinci Basamakta Hizmet Veren Hekimlerin Görev Ve Sorumluluklari | |
2 | Aile Hekimliği Bilgi Sistemi ve Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği | |
3 | Yeşil Ve Kirmizi Reçete İşlemleri, Akilci İlaç Kullanimi | |
4 | Birinci Basamakta Sık karşılaşılan hastalıkların yönetimi | |
5 | Birinci Basamakta Genişletilmiş Bağişiklama Programi | |
6 | Yanikli Hasta Yönetimi | |
7 | Tibbi Atiklarin Yönetimi | |
8 | Doğum Ve Ölüm Hizlarinin Hesaplanmasi Ve Değerlendirilmesi | |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Textbook of Family Medicine by Robert E. Rakel, David Rakel 2. CURRENT Diagnosis & Treatment in Family Medicine, by Jeannette South-Paul, Samuel Matheny, Evelyn Lewis 4th Edition (Lange) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 4 | 30 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |