Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kardiyoloji TIP 607 6 0 + 80 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN GÜNDÜZ
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN GÜNDÜZ, Prof.Dr. MEHMET BÜLENT VATAN, Prof.Dr. HARUN KILIÇ, Doç.Dr. MUHAMMED NECATİ MURAT AKSOY, Prof.Dr. MUSTAFA TARIK AĞAÇ, Prof.Dr. ERSAN TATLI, Doç.Dr. İBRAHİM KOCAYİĞİT,
Dersin Yardımcıları

Prof. Dr. Harun Kılıç, Prof. Dr. Ersan Tatlı, Doç. Dr. M. Akif Çakar, Doç. Dr. M. Tarık Ağaç, Yard. Doç. Dr. M. Bülent Vatan, Yard. Doç: Dr. Murat Aksoy

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Staj programı klinikte, yoğun bakım ünitesinde, koroner anjiyografi ve hemodinami ünitesinde, ekokardiyografi/holter laboratuarında ve poliklinik ortamında hasta değerlendirme, hastaya ait veri ve bilgilerin toplanması ve bunların yorumlanması ile birlikte hastanın tedavisinin yönetimi dahil tüm invazif ve noninvazif uygulamaları içermektedir.

Dersin İçeriği

1.Akut ve kronik kalp yetersizliği tanı ve tedavi 2. EKG eğitimi ve değerlendirme 3. Kardiyak Aritmilere yaklaşım 4. Akut koroner sendromlar tanı ve tedavi yaklaşımı 5-Göğüs ağrısı ayırıcı tanı 6-Kalp kapak hastalıkları tanı ve tedavi yaklaşımı 7-Hipertansiyona yaklaşım ve hipertansif kriz 8-Hiperlipidemi yaklaşımı 9- kardiyolojide sık karşılaşılan soru ve sorunların gözden geçirilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 EKG okuma ve yorumlamayı öğrenme Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sözlü Sınav,
2 Akciğer Grafisi okuma ve yorumlama Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
3 Temel Yaşam Desteği algoritmasını öğrenme ve uygulayabilme Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
4 Koroner Yoğun Bakım hasta takibi Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
5 Göğüs ağrısı ayırıcı tanısı Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
6 Dispne ayırıcı tanısı Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
7 Akut koroner sendrom tanısı ve tedavisi Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
8 Aritmi tanısı ve tedavisi Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
9 Kalp ve Damar hastalıklarından primer ve sekonder korunma tedavileri Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kardiyovasküler sistem muayenesi, EKG okuma yorumlama, Kalp yetmezliği,
2 Kalp ritim bozuklukları, Akut koroner sendromlar, kardiyovasküler resüstasyon
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Braunwald's Heart Disease A textbook of Cardiovascular Medicine 2018

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)