Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Guıdance Applıcatıon | EPH 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Res. Assis. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
Dersin İçeriği | Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Apply individual psychological counselling | Lecture, Drilland Practice, | Homework, |
2 | Use terapotic relations | Motivations to Show, Case Study, | Homework, |
3 | List application of Guidance according to problematic situations. | Lecture, Discussion, Self Study, | Testing, |
4 | Summarize Guidance application as internalizing. | Lecture, Self Study, | Testing, |
5 | Apply Guidance Approaches suitable for Problematic situations. | Lecture, Drilland Practice, | Homework, |
6 | Categorize negative and pozitive features of Guidance Applications . | Lecture, Question-Answer, | Testing, |
7 | Develop new Guidance Applications as basing on Current Guidance Applications. | Lecture, Group Study, Problem Solving, Project Based Learning, | Homework, |
8 | Estimate which Guidance Application gives which results. | Lecture, Drilland Practice, | Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Individual psychological counselling skills | |
2 | Effective counseller and charachteristic of counseller | |
3 | Effective listening | |
4 | Concreteness | |
5 | Emphaty | |
6 | Sincerity and regards | |
7 | Midterm exam | |
8 | Stage skills | |
9 | Stage skills | |
10 | Incorporation of stage | |
11 | Therapeutic relation | |
12 | Therapeutic relation | |
13 | Self disclosure | |
14 | General revision |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
Ders Kaynakları | Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 5 | 80 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Assignment | 1 | 16 | 16 |
Final examination | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |