Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Advanced Guıdance Applıcatıon EPH 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Assis. Samet MAKAS

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset

Dersin İçeriği

Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset.
Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology
Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Apply individual psychological counselling Lecture, Drilland Practice, Homework,
2 Use terapotic relations Motivations to Show, Case Study, Homework,
3 List application of Guidance according to problematic situations. Lecture, Discussion, Self Study, Testing,
4 Summarize Guidance application as internalizing. Lecture, Self Study, Testing,
5 Apply Guidance Approaches suitable for Problematic situations. Lecture, Drilland Practice, Homework,
6 Categorize negative and pozitive features of Guidance Applications . Lecture, Question-Answer, Testing,
7 Develop new Guidance Applications as basing on Current Guidance Applications. Lecture, Group Study, Problem Solving, Project Based Learning, Homework,
8 Estimate which Guidance Application gives which results. Lecture, Drilland Practice, Testing,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Individual psychological counselling skills
2 Effective counseller and charachteristic of counseller
3 Effective listening
4 Concreteness
5 Emphaty
6 Sincerity and regards
7 Midterm exam
8 Stage skills
9 Stage skills
10 Incorporation of stage
11 Therapeutic relation
12 Therapeutic relation
13 Self disclosure
14 General revision
Kaynaklar
Ders Notu

Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset

Ders Kaynakları

Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset.
Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology
Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 5 80
Mid-terms 1 5 5
Assignment 1 16 16
Final examination 1 10 10
Toplam İş Yükü 159
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,36
Dersin AKTS Kredisi 6