Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Motıvatıon Theorıes | EPH 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ress. Assist. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Aim of this lesson is to introduce the motivation theories to the students, to develope methods in education by considering motivation theories. |
Dersin İçeriği | Contents of subject consist of defining motivation, types of motivation, motivation theories. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Define motivation. | Lecture, Question-Answer, | Testing, |
2 | Tell the motivation theories. | Lecture, | Testing, |
3 | Illustrate motivation theories | Lecture, Discussion, Case Study, | Testing, |
4 | Compare motivation theories. | Lecture, Discussion, | Testing, |
5 | Categorize the content and process theories. | Lecture, Discussion, | Testing, |
6 | Evaluate the personal factors in motivation. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, | Testing, |
7 | Debate the motivation methods. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, |
8 | Relate motivation with the other concepts. | Lecture, | Testing, |
9 | Compare the researches about motivation. | Lecture, Discussion, | Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Defining motivation | |
2 | Types of motivation | |
3 | Motivation theories | |
4 | Content theories | |
5 | Content theories | |
6 | Content theories | |
7 | Mid exam | |
8 | Process theories | |
9 | Process theories | |
10 | Process theories | |
11 | Personal factors in motivation | |
12 | Methods to motivate the students | |
13 | The researches about motivation | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ames, C., "Classrooms : ´goals, structures and student motivational. Journal of Educational Sağlam, A.Ç. (2007). Eğitim örgütlerinde kuramdan uygulamaya güdüleme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 5 | 80 |
Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |