Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Deneysel Pişirim Teknikleri II SRM 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. BUKET ACARTÜRK
Dersi Verenler Prof. BUKET ACARTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Seramik malzemenin pişirim yöntemlerinde geliştirilen yeni yöntem ve tekniklerini estetik düzeyi arttırmak amacı ile teorik ve uygulamalı olarak geliştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Fırın Atmosferlerinin Tanımlanması

*Alternatif Pişirim Yöntemlerinin Tanıtılması

*Redüktif Pişirim Tekniklerinin Seramik Sanatı ve Endüstrisi Alanında Kullanımı

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seramik malzemenin pişirim süreçlerine ilişkin ayrıntılı bilgiye sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Performans Görevi,
2 Seramik formu pişirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje / Tasarım,
3 Pişirme süreçlerinin alternatif yöntemlerini öğrenir ve uygulama yapar. Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oksidasyonlu ve Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinin Araştırılması
2 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Raku tekniğinin Araştırılmasıve Uygulanması
3 Raku Pişirimi Uygulamasının Gerçekleştirilmesi
4 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Sagar Tekniğinin Araştırılmasıve Uygulanması
5 Sagar Pişirimi Uygulamasının Gerçekleştirilmesi
6 Kısa Sınav
7 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Raku tekniğinin araştırılması
8 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Sagar tekniğinin araştırılması
9 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Obvara tekniğinin araştırılması
10 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden İsli Pişirim tekniğinin araştırılması
11 Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Çukur Pişirim tekniğinin araştırılması
12 ödev
13 Redüksiyonlu Pişirimler ile ilgili Araştırmaların Projelendirilmesi
14 Dosya değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Watkins C.James-Wandless, Paul Andrew, Alternative Kilns, Firing Tecniques: Raku-Sagar-Pit-Barrel, A Lark Ceramics Books (2004)

Perryma, Jane, ‘Smoke-Fired Pottery’, London, (1995)

TANIŞAN, H.-METE, Z. (Şubat 1986), Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt I, İstanbul, Türkiye

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 25 25
Performans Görevi (Atölye) 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6