Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seramik Teknolojisi Araştırmaları I SRM 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PINAR GÜZELGÜN HANGÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Güncel seramik teknolojisinin takibine bağlı olarak, seramik çamurları, astarları ve sırları ile ilgili teorik araştırmalar yapılarak, seramik uygulamalarının gerçekleştirilmesi.

Dersin İçeriği

Özgün seramik çamur, astar ve sır reçeteleri oluşturulur.

Reçetelerin seger, harman ve kimyasal analizlerinin hesaplanması.

Seramik çamur ve sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması.

Çamur ve sır kontrollerinin yapılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Seramik Endüstrisinde kullanılan tüm sır çeşitlerini ve özelliklerini bilir ve tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
2 Seramik sır hazırlama aşamasında kullanılan tüm matematiksel işlemleri çözer ve sonuçta özgün bir formda yeniden oluşturur. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Seramik hammaddelerinin özellikleri doğrultusunda nitelikli bir sır reçetesi oluşturur. Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Ödev,
4 Hazırlanan reçeteler doğrultusunda deneysel çalışma sürecini gerçekleştirir. Deney / Laboratuvar, Ödev,
5 Deneysel çalışmalarda ortaya çıkan analizleri değerlendirerek sorunları saptar ve alternatif çözümler üretir. Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sözlü Sınav,
6 Seramik sırlarının kimyasal özelliklerini kullanıp, farklı renk ve artistik sonuçlarda deneyler yapar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Ödev,
7 Bu deneyleri farklı çamur çeşitleri üzerinde uygular ve sonuçlarını yorumlar. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
8 Seramik Sanatında artistik amaçlarla kullanılan geleneksel ve çağdaş sır üretim yöntemleri konusunda uzmanlaşır Anlatım, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Ödev,
9 Yaptığı araştırma yöntemlerini kullanarak geliştirdiği yöntemleri görsel ve metinsel bir sunuma çevirir. Proje Temelli Öğrenme , Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders konuları, kısıtlamalar, kurallar ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, konular açıklanır, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra ön araştırma için öğrenciler serbest bırakılır
2 Seramik sırlarıı değerlendirilir ve konu seçilir
3 Ön çalışma
4 Kısa Sınav
5 Çalışma devam
6 Çalışma devam
7 Konunun aktarılması ve savunması
8 Çalışma devam
9 Ara Sınav
10 Çalışmanın aşamalarının tartışılması
11 Çalışma devam
12 Sunum
13 Sunum
14 Kısa Sınav
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cooper´s Book of Glaze Recipes-Emmanual Cooper
Seramik Teknolojisi-Prof.Ateş Arcasoy
Seramik Teknolojisi ve Uygulaması-Prof.Zeliha Mete,Hüseyin Tanışan

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
2 Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2).
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
7 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir.
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
8 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
9 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Final 1 10 10
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6