Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Edebiyat Kuramları | ADE 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÜNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Alper KELEŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern Edebiyat Kuramlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Ünlü görüşler doğrultusunda modern edebiyat kuramlarını örnekleriyle incelenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1890’lardan itibaren edebiyat akımları üzerinde inceleme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Ekspressionizmin önemini vurgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Edebiyat anlatım tekniklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Modern görüşleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Ünlü kuramcıların görüşlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Modern Edebiyatta sıkça kullanılmaya başlanan iç monolog, bilinç akışı ve yaşanmakta olan anın anlatımı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1890’lardan İtibaren Modern Edebiyat Kuramları | |
2 | Modern Edebiyat Kuramcıları | |
3 | Ekspressionizm, Impresyonizm | |
4 | Freud ve Psikoanaliz | |
5 | Theodor W. Adorno | |
6 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları | |
7 | Rus Biçimciliği | |
8 | Çek Yapısalcılığı | |
9 | Hermeneutik ve Fenomonoloji | |
10 | R. Jacobson | |
11 | Georg Lukucs | |
12 | Max Stirner | |
13 | Modern Edebiyat Kuramlarının Felsefesi | |
14 | Peter V. Zima |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | - Jonhatan Culler, Literaturtheorie: Eine kurze Einführung - Oliver Jahrhaus, Literaturtheorie: Theoretische und methodische Grundlagen der Literaturwissenschaft -Terry Eagleton, Einführung in die Literaturtheorie - Oliver Simons, Einführung in die Literaturtheorie -Tilman Köppe, Neuere Literaturtheorien: Eine Einführung - Tzvetan Todorov, Yazın Kuramı ve Rus Biçimcilerin Metinleri - Onur Bilge Kula, Kant Estetiği ve Yazın Kuramı - Thomas Bleicher: Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft - Binnaz Baytekin; Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim - Binnaz Baytekin, Alman Edebiyatında İki Almanya’nın Birleşmesi Olgusu - R. Wellek ve A. Warren, Yazın Kuramı - Carloni ve Filloux, Eleştiri Kuramları - Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |