Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Consumer Behavıor and Purchasıng Process | HIR 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall T.W. ADORNO- KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-KÜLTÜR YÖNETİMİ – J.BAUDRİLLARD – NESNELER SİSTEMİ J.BAUDRİLLARD-SİMÜLARKLAR VE SİMÜLASYONLAR J.BAUDRİLLARD – TÜKETİM TOPLUM – BAUMAN –KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI- M.FEATHERSTONE-POSTMODERNİZM VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ T.VEBLEN-AYLAK SINIFIN TEORİSİ- G.MİLLER-TÜKETİMİN EVRİMİ,CİNSİYET, STATÜ VE TÜKETİM BAUMAN-ÇALIŞMA, TÜKETİCİLİK VE YENİ YOKSULLAR A.DURNING –TÜKETİM TOPLUMU VE DÜNYANIN GELECEĞİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı |
The aim of the course is to enable students to understand consumer behavior and the purchasing process in the context of consumption society and consumer culture. |
Dersin İçeriği | Consumption society, consumer culture, popular culture, capitalism, modernism, postmodernism, fordism, postfordism, The concept of consumer and consumer behavior, the relationship between consumer behavior and marketing , models of consumer behavior and purchasing process, consumer needs, consumption phenomenon, motivation and involvement, perception, learning, attitudes, personality, lifestyle, culture, social classes and groups, positioning, organizational buying |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learning the relationship between consumer behavior and marketing in the context of consumer society and consumption culture | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Homework, |
2 | Learning the factors that influence consumer behavior | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
3 | Learning the buying process. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
4 | Learning the positioning | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
5 | Learning models of consumer behavior. | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | An introduction to consumer behaviour | |
2 | Perception,Learning and memory | |
3 | Motivation and Involment | |
4 | Attitudes, The self and personality | |
5 | Values | |
6 | Life styles | |
7 | Culture | |
8 | Reference Group | |
9 | Family | |
10 | Gender | |
11 | Purchasing decision process, Consumer behaviour models | |
12 | Consumption Society | |
13 | Consumer Culture Popular Culture, Capitalism, Modernism, Fordism, Postfordism, postmodernism | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall T.W. ADORNO- KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-KÜLTÜR YÖNETİMİ – J.BAUDRİLLARD – NESNELER SİSTEMİ J.BAUDRİLLARD-SİMÜLARKLAR VE SİMÜLASYONLAR J.BAUDRİLLARD – TÜKETİM TOPLUM – BAUMAN –KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI- M.FEATHERSTONE-POSTMODERNİZM VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ T.VEBLEN-AYLAK SINIFIN TEORİSİ- G.MİLLER-TÜKETİMİN EVRİMİ,CİNSİYET, STATÜ VE TÜKETİM BAUMAN-ÇALIŞMA, TÜKETİCİLİK VE YENİ YOKSULLAR A.DURNING –TÜKETİM TOPLUMU VE DÜNYANIN GELECEĞİ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. | X | |||||
2 | To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising | X | |||||
3 | To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. | X | |||||
4 | To define the elements of field research on public relations and advertising areas. | X | |||||
5 | To follow the new developments on corporate communication. | X | |||||
6 | To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies | X | |||||
7 | To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. | X | |||||
8 | To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. | X | |||||
9 | To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle | X | |||||
10 | To Apprehend the importance of PR for image, reputation and brand | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 20 | 20 |
Assignment | 3 | 5 | 15 |
Final examination | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |