Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Consumer Behavıor and Purchasıng Process HIR 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries

Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall

T.W. ADORNO- KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-KÜLTÜR YÖNETİMİ –

J.BAUDRİLLARD – NESNELER SİSTEMİ

J.BAUDRİLLARD-SİMÜLARKLAR VE SİMÜLASYONLAR

J.BAUDRİLLARD – TÜKETİM TOPLUM –

BAUMAN –KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI-

M.FEATHERSTONE-POSTMODERNİZM VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ

T.VEBLEN-AYLAK SINIFIN TEORİSİ-

G.MİLLER-TÜKETİMİN  EVRİMİ,CİNSİYET, STATÜ VE TÜKETİM

BAUMAN-ÇALIŞMA, TÜKETİCİLİK VE YENİ YOKSULLAR

A.DURNING –TÜKETİM TOPLUMU VE DÜNYANIN GELECEĞİ

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

 

The aim of the course is to enable students to understand consumer behavior and the purchasing process in the context of consumption society and consumer culture.

Dersin İçeriği

Consumption society, consumer culture, popular culture, capitalism, modernism, postmodernism, fordism, postfordism, The concept of consumer and consumer behavior, the relationship between consumer behavior and marketing , models of consumer behavior and purchasing process, consumer needs, consumption phenomenon, motivation and involvement, perception, learning, attitudes, personality, lifestyle, culture, social classes and groups, positioning, organizational buying

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Learning the relationship between consumer behavior and marketing in the context of consumer society and consumption culture Lecture, Question-Answer, Discussion, Testing, Homework,
2 Learning the factors that influence consumer behavior Discussion, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
3 Learning the buying process. Discussion, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
4 Learning the positioning Discussion, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
5 Learning models of consumer behavior. Discussion, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 An introduction to consumer behaviour
2 Perception,Learning and memory
3 Motivation and Involment
4 Attitudes, The self and personality
5 Values
6 Life styles
7 Culture
8 Reference Group
9 Family
10 Gender
11 Purchasing decision process, Consumer behaviour models
12 Consumption Society
13 Consumer Culture Popular Culture, Capitalism, Modernism, Fordism, Postfordism, postmodernism
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries

Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall

T.W. ADORNO- KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-KÜLTÜR YÖNETİMİ –

J.BAUDRİLLARD – NESNELER SİSTEMİ

J.BAUDRİLLARD-SİMÜLARKLAR VE SİMÜLASYONLAR

J.BAUDRİLLARD – TÜKETİM TOPLUM –

BAUMAN –KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI-

M.FEATHERSTONE-POSTMODERNİZM VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ

T.VEBLEN-AYLAK SINIFIN TEORİSİ-

G.MİLLER-TÜKETİMİN  EVRİMİ,CİNSİYET, STATÜ VE TÜKETİM

BAUMAN-ÇALIŞMA, TÜKETİCİLİK VE YENİ YOKSULLAR

A.DURNING –TÜKETİM TOPLUMU VE DÜNYANIN GELECEĞİ

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
5 To follow the new developments on corporate communication. X
6 To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies X
7 To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. X
8 To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. X
9 To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle X
10 To Apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 70
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 20 20
Assignment 3 5 15
Final examination 1 30 30
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6