Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Perceptıon Management and Persuasıon HIR 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

The aim of this course is to define the concepts of perception and persuasion, to examine the processes of perception and persuasion of messages about communication types and to discuss in detail the perception and persuasion efforts to be created in the consumer with advertising-public relations-journalism-marketing messages.

Dersin İçeriği

Getting to know some of the basic tools of rhetoric by studying studies of how messages are used to shape other people's behavior, influence their thoughts, and mobilize them is the content of the course.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 To examine the concept of perception and persuasion and its processes related to these concepts. Discussion, Testing, Oral Exam, Homework,
2 To evaluate perception and persuasion processes in the context of marketing communication messages Discussion, Question-Answer, Lecture, Testing, Oral Exam,
3 To understand the process of influence on the consumer by addressing the concept of persuasion in the context of theories Discussion, Question-Answer, Lecture, Homework, Testing, Performance Task,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Persuation as a concept H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
2 Persuasive communication Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
3 Use of body language in persuasive communication Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
4 Persuasion and attitude H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
5 Social influence in persuation H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
6 Persuasion theories Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
7 Midterm Exam
8 Persuasion techniques Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık
9 The importance of perceptions in persuation Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık
10 The use of music in perception and persuation Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı
11 The use of colors in perception and persuation Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları
12 Perception and persuasion tactics in political communication Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları
13 Film Analysis on perception and persuasion
14 Student Presentation
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık

Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı

Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.

Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık

Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık

Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları

Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları

Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları.

Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık

Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
5 To follow the new developments on corporate communication. X
6 To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies X
7 To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. X
8 To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. X
9 To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle X
10 To Apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
2. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
4. Ödev 15
3. Sözlü Sınav 15
Toplam 100
6. Final 50
5. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 3 48
Mid-terms 1 15 15
Quiz 2 10 20
Assignment 1 15 15
Oral Examination 0 10 0
Final examination 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6