Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Perceptıon Management and Persuasıon | HIR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | The aim of this course is to define the concepts of perception and persuasion, to examine the processes of perception and persuasion of messages about communication types and to discuss in detail the perception and persuasion efforts to be created in the consumer with advertising-public relations-journalism-marketing messages. |
Dersin İçeriği | Getting to know some of the basic tools of rhetoric by studying studies of how messages are used to shape other people's behavior, influence their thoughts, and mobilize them is the content of the course. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To examine the concept of perception and persuasion and its processes related to these concepts. | Discussion, | Testing, Oral Exam, Homework, |
2 | To evaluate perception and persuasion processes in the context of marketing communication messages | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Testing, Oral Exam, |
3 | To understand the process of influence on the consumer by addressing the concept of persuasion in the context of theories | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Persuation as a concept | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
2 | Persuasive communication | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
3 | Use of body language in persuasive communication | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
4 | Persuasion and attitude | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
5 | Social influence in persuation | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
6 | Persuasion theories | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
7 | Midterm Exam | |
8 | Persuasion techniques | Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık |
9 | The importance of perceptions in persuation | Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık |
10 | The use of music in perception and persuation | Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı |
11 | The use of colors in perception and persuation | Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları |
12 | Perception and persuasion tactics in political communication | Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları |
13 | Film Analysis on perception and persuasion | |
14 | Student Presentation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları. Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. | X | |||||
2 | To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising | X | |||||
3 | To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. | X | |||||
4 | To define the elements of field research on public relations and advertising areas. | X | |||||
5 | To follow the new developments on corporate communication. | X | |||||
6 | To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies | X | |||||
7 | To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. | X | |||||
8 | To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. | X | |||||
9 | To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle | X | |||||
10 | To Apprehend the importance of PR for image, reputation and brand | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
4. Ödev | 15 |
3. Sözlü Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
6. Final | 50 |
5. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 15 | 15 |
Quiz | 2 | 10 | 20 |
Assignment | 1 | 15 | 15 |
Oral Examination | 0 | 10 | 0 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |