Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya, Sosyal Ağlar ve Halkla İlişkiler HIR 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Halkla ilişkilerde yeni medya ve sosyal ağların kullanım stratejilerinin benimsetilmesi

Dersin İçeriği

Geleneksel Medya ve Sosyal Medya farklılıkları
Sosyal ağları kullanım alışkanlıkları
Medya planlamasında Sosyal Medyanın Etkileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geleneksel medya ve yeni medya farklılıklarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Sosyal medyanın halkla ilişkiler açısından önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Halkla ilişkilerle ilgili sosyal medya stratejilerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Sosyal medya yönetiminin unsurlarını sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 İletişim kuramları
3 Geleneksel Medya ve Sosyal Medya farklılıkları
4 Sosyal ağları kullanım alışkanlıkları
5 Medya araçları, temsiliyet ve demokrasi
6 Sosyal medyada yeni halkla ilişkiler yaklaşımları-I
7 Sosyal medyada yeni halkla ilişkiler yaklaşımları-II
8 Yeni Medyada Kurumsal İletişim
9 Yeni Medyada Kriz Yönetimi
10 Medya planlamasında Sosyal Medyanın Etkileri
11 Yeni Medyada Propaganda ve Lobicilik
12 Proje Sunumları-I
13 Proje Sunumları-II
14 Genel Gözden Geçirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sanal ortamda halkla ilişkiler – İdil Sayımer

Sanal ortamda iletişim - Yeşim Güçdemir

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 15 15
Proje / Tasarım 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6