Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mathematıcal Elements For Computer Graphıcs | CMM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Teaching graduate students the mathematical elements for geometric modeling |
Dersin İçeriği | Basics of Geometric Modeling, 2D and 3D Transformations, Perspectives, Planes and Space Curves, Surfaces, Solids, Analytical and Relational Properties and Intersections |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understanding the definition of geometric modeling | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
2 | Applying 2D transformations: Rotation, Reflection, Scaling, homogenous coordinates | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
3 | Performing multiple transformations | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
4 | Applying 3D transformations: Rotation, Reflection, Scaling, and Multiple transformations | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
5 | Obtaining Orthographic perspective transformation matrices for 3D objects and calculating new coordinates | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
6 | Obtaining axonometric perspective transformation matrices for 3D objects and calculating new coordinates | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
7 | Obtaining Oblique perspective transformation matrices for 3D objects and calculating new coordinates | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
8 | Learning Space curve types and their mathematical forms, and Applying calculation algorithms | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
9 | Knowing mathematical forms of surfaces | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
10 | Knowing the conditions for creating solid models | Drilland Practice, Problem Solving, Lecture, | Homework, |
11 | Knowing surface intersection techniques | Lecture, Drilland Practice, Problem Solving, | Homework, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Basics of Geometric Modeling | |
2 | 2D Transformations | |
3 | Exercises I ( Rotation, Reflection, Scaling, Homogenous Coordinates, Multiple Transformations ) | |
4 | Exercises II ( Rotation and reflection with respect to a point and a line, General scaling) | |
5 | 3D Transformations | |
6 | Exercises I ( Scaling, Shearing, Rotation, Reflection, Multiple Transformations) | |
7 | Exercises II ( Rotation with respect to parallel axis, Rotation with respect to arbitrary axis, Reflection with respect to arbitrary plane ) | |
8 | Perspectives | |
9 | Planes and Space Curves ( Cubic Splines, Bezier Curves, NURBS) | |
10 | Midterm exam | |
11 | Surfaces | |
12 | Solids | |
13 | Analytical and Relational Properties | |
14 | Intersections |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Geometric Modeling, Mortenson, M. E. , 1985 , John Wiley & Sons Mathematical Elements for Computer Graphics, Rogers, D. , Adams , J. , 1990 , McGraw-Hill |
Ders Kaynakları | The NURBS Book, Piegl L. ,Tiller W. , 1997 , Springer-Verlag |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 2 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 2 |
3. Ödev | 2 |
4. Ödev | 2 |
5. Ödev | 2 |
6. Ödev | 2 |
7. Ödev | 3 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Mid-terms | 1 | 3 | 3 |
Assignment | 7 | 5 | 35 |
Project / Design | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |