Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Güç Elektroniği Uygulamaları | MEK 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FARUK YALÇIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yasin MERCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel güç elektroniği topolojilerinin detaylı analizlerinin yapılarak uygulamalarla pekiştirilmesi, böylelikle ileri güç elektroniği endüstriyel uygulamalarına temel kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Harmonik analizi, doğrultucularda kesişim etkisi, komutasyon devreleri, doğru akım motorlarının kontrolü, kesintisiz güç kaynağı uygulamaları, alçaltıcı DA-DA çeviriciler, eviricilerde seçmeli harmonik eliminasyon yöntemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğrultucularda kesişim etkisini kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
2 | Komutasyon devrelerini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
3 | Doğru akım motorlarının kontrolünü ve kesintisiz güç kaynağı uygulamalarını kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | Alçaltıcı DA-DA çevirici kontrolünü kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
5 | Eviricilerde harmonik kontrolünü bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güç elektroniği devrelerinde harmonik analizi | |
2 | Kontrolsüz doğrultucularda kesişim etkisi | |
3 | Kontrolsüz doğrultucularda kesişim etkisi uygulamaları | |
4 | Kontrollü doğrultucularda kesişim etkisi | |
5 | Kontrollü doğrultucularda kesişim etkisi uygulamaları | |
6 | Komutasyon devreleri | |
7 | Komutasyon devreleri uygulamaları | |
8 | Doğru akım motorlarının kontrolü | |
9 | Kesintisiz güç kaynağı uygulamaları | |
10 | Ara sınav | |
11 | Alçaltıcı DA-DA çeviricilerin analizi | |
12 | Alçaltıcı DA-DA çeviricilerin kontrolü | |
13 | Eviricilerde seçmeli harmonik eliminasyon yöntemi | |
14 | Eviricilerde seçmeli harmonik eliminasyon yönteminin uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Güç elektroniği endüstriyel uygulamaları ders notu, U.Arifoğlu, 2012. [2] Bodur,H.,“Güç Elektroniği”,BİRSEN Yayınevi,2010. [3] Rashid, M.H., “Power Electronics Handbook”, Elsevier, 2010. [4] Mohan,N., Undeland,T.M., Robbins, W.P.,"Power Electronics Converter Applications and Design",Wiley, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |