Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güç Elektroniğinde Özel Konular | MEK 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FARUK YALÇIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yasin MERCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güç elektroniği sistemlerinde sıfır gerilim ve sıfır akım anahtarlama tekniklerinin kullanılması becerilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Temel rezonans devreleri, seri/paralel yüklemeli DA-DA çevirici çeviricileri, sıfır akım anahtarlamalı ve sıfır gerilim anahtarlamalı çeviriciler, fıfır gerilim anahtarlamalı gerilim kilitlemeli çeviriciler, sıfır gerilim anahtarlamalı gerilim kilitlemeli eviriciler, gerilim yok etmeli evirici tabanlı DA-DA çeviricisi, DA ara devresi rezonanslı sıfır gerilim anahtarlama, yüksek frekans ara devreli çeviriciler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seri ve paralel rezonans devrelerini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Seri yüklemeli ve paralel yüklemeli rezonans DA-DA çeviricilerin analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Sıfır akım ve sıfır gerilim anahtarlamalı çeviricilerin analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Sıfır gerilim anahtarlamalı gerilim kilitlemeli çeviriciler ve eviricilerin analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Gerilim yok etmeli evirici tabanlı DA-DA çeviricisi, DA ara devresi rezonanslı sıfır gerilim anahtarlama ve yüksek frekans ara devreli çeviricilerin analizini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seri rezonans devreleri | |
2 | Paralel rezonans devreleri | |
3 | Seri yüklemeli rezonans DA-DA çeviricileri | |
4 | Seri yüklemeli rezonans DA-DA çeviricileri-devam | |
5 | Paralel yüklemeli rezonans DA-DA çeviricileri | |
6 | Paralel yüklemeli rezonans DA-DA çeviricileri-devam | |
7 | Sıfır akım anahtarlamalı çeviriciler | |
8 | Sıfır gerilim anahtarlamalı çeviriciler | |
9 | Sıfır gerilim anahtarlamalı gerilim kilitlemeli çeviriciler | |
10 | Ara sınav | |
11 | Sıfır gerilim anahtarlamalı gerilim kilitlemeli eviriciler | |
12 | Gerilim yok etmeli evirici tabanlı DA-DA çeviricisi | |
13 | DA ara devresi rezonanslı sıfır gerilim anahtarlama | |
14 | Yüksek frekans ara devreli çeviriciler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Rashid, M.H., “Power Electronics Handbook”, Elsevier, 2010. [2] Mohan,N., Undeland,T.M., Robbins, W.P.,"Power Electronics Converter Applications and Design",Wiley, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |