Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Güç Elektroniği Sistemlerinde Kontrol Uygulamaları MEK 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FARUK YALÇIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Yasin MERCAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Alçaltıcı, yükseltici, alçaltıcı-yükseltici DA-DA çeviricilerin matematiksel modellerinin çıkarılarak kontrolör tasarımının yapılması ve çeviricilerin tasarlanması temellerinin ve uygulama becerilerinin kazandırılması.
Dersin İçeriği DA-DA çeviriciler, Alçaltıcı DA-DA çeviricinin kontrolü, Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü, Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 DA-DA çeviricileri tanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
2 Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
3 Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
4 Alçaltıcı-Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 DA-DA çevirici yapıları
2 Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması
3 Alçaltıcı DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı
4 Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı
5 Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması
6 Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması
7 Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı
8 Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı
9 Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması
10 Ara sınav
11 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması
12 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı
13 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı
14 Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Choi, B., “Pulsewidth Modulated DC-to-DC Power Conversion:Circuits, Dynamics and Control Designs”, Wiley, 2013.
[2] Sira-Ramirez, H., Silva-Ortigoza, R., “Control Design Techniques in Power Electronics Devices”, Springer, 2006.
[3] Erickson, R.W., Maksimovic, D., “Fundamentals of Power Electronics”, Kluwer Academic, 2001.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
3 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
4 Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
5 Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
6 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
7 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
8 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
9 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
13 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
14 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
15 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6