Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güç Elektroniği Sistemlerinde Kontrol Uygulamaları | MEK 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FARUK YALÇIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yasin MERCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alçaltıcı, yükseltici, alçaltıcı-yükseltici DA-DA çeviricilerin matematiksel modellerinin çıkarılarak kontrolör tasarımının yapılması ve çeviricilerin tasarlanması temellerinin ve uygulama becerilerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | DA-DA çeviriciler, Alçaltıcı DA-DA çeviricinin kontrolü, Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü, Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin kontrolü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | DA-DA çeviricileri tanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
2 | Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
3 | Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
4 | Alçaltıcı-Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelini çıkararak kontrolcü tasarlayabilir ve uygulamasını yapabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DA-DA çevirici yapıları | |
2 | Alçaltıcı DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması | |
3 | Alçaltıcı DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı | |
4 | Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı | |
5 | Alçaltıcı DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması | |
6 | Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması | |
7 | Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı | |
8 | Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı | |
9 | Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması | |
10 | Ara sınav | |
11 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çeviricinin matematiksel modelinin çıkartılması | |
12 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici için kontrolör tasarımı | |
13 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı | |
14 | Alçaltıcı -Yükseltici DA-DA çevirici tasarımı ve uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Choi, B., “Pulsewidth Modulated DC-to-DC Power Conversion:Circuits, Dynamics and Control Designs”, Wiley, 2013. [2] Sira-Ramirez, H., Silva-Ortigoza, R., “Control Design Techniques in Power Electronics Devices”, Springer, 2006. [3] Erickson, R.W., Maksimovic, D., “Fundamentals of Power Electronics”, Kluwer Academic, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |