Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | ILT 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK, Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, Doç.Dr. ELİF YÖYEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsanları ve davranışları anlamanın temeli olan Sosyal Psikoloji disiplinini tanıtmak; davranışı etkileyen insan davranışını ve sosyal süreçleri anlamaya çalışmaktır. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerin doğası ve bilim tarihi, Sosyal Psikolojiye Giriş, Tarihsel gelişim, Sosyal psikoloji ve diğer disiplinlerle ilişkisi, Sosyal Psikolojide Kullanılan Yöntemler, Kimlik ve Benlik, Tutum ve davranışlar, Tutum Değişimi, İletişim ve Propaganda, Sosyal etkileşim, Liderlik, Gruplar ve Grup dinamikleri, sosyal etki, önyargı ve stereotipler, saldırganlık, Motivasyon türleri ve teoriler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışın gelişiminin unsurlarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Tutumların oluşumunu değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Sosyal etkilerin davranışı oluşturan unsurlardan biri olduğunu kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Medyanın toplum üzerindeki etkilerini sıralar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Davranışı etkileyen dünyadaki ve çevresindeki gelişmelerin farkındadır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerin doğası ve bilim tarihi | |
2 | Sosyal Psikolojiye giriş, tarihsel gelişim | |
3 | Sosyal psikoloji ve diğer bilim dalları ile ilişkisi | |
4 | Sosyal Psikolojide kullanılan yöntemler | |
5 | Kimlik ve Benlik | |
6 | Tutumlar ve davranışlar | |
7 | Tutum Değişimi, İletişim ve Propaganda | |
8 | Sosyal etkileşim, Liderlik | |
9 | arasınav | |
10 | Gruplar ve Grup dinamiği | |
11 | Sosyal etki | |
12 | Önyargı ve Sterotypler | |
13 | Saldırganlık | |
14 | Motivasyon Türleri ve Kuramlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çiğdem Kağıtçıbaşı, İnsan ve İnsanlar, Evrim, 2010. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Kültürel psikoloji, Evrim, 2010. E. Goffman, Gündelik yaşamda Benliğin Sunumu, Metis, 2009. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |