Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Magazin Haberciliği GZT 028 0 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. CAN BORA GELBERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Magazin haberciliğinin tarihsel gelişimi temel unsurları, günümüz koşullarında bir gazetecilik türü olarak yapılış biçimi ve Türkiye’den örneklerle magazin haberciliğinin bugünkü durumunun analiz edilmesidir.

Dersin İçeriği

Magazin basınının gelişiminin eğlence ve tüketim toplumu ile olan ilişkisi dersin ana eksenini oluşturmaktadır. Bir eğlence biçimi olarak habercilik ve enformasyon akışının tarihsel gelişimi incelenecek ve günümüzde yalnızca magazin içerikli haberlerin değil içeriği magazinleştirilmiş haberlerin de eğlence-eformasyon olarak önemli bir yer tuttuğu Türkiye’den ve dünyadan örneklerle tartışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 - Fikir temelli basın ve magazin basınının tarihsel gelişimi kavranacaktır.
2 - Basındaki eğlence ve vakit geçirme yönelimi tartışılacaktır.
3 - Magazin haberciliğinin sosyo kültürel temelleri kavranacak ve ilk ortaya çıktığı ABD’deki gelişimi ele alınacaktır.
4 - “infoteintment” kavramı tartışılacak ve eğlence-enformasyon ilişkisi tartışılacaktır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse genel bakış
2 Fikir temelli gazetecilik ve eğlence temelli gazetecilik kavramlarının incelenmesi
3 Magazin basının gelişimi ve ABD’de basının tabloidleşmesi
4 “infotaintment” kavramı ve postmodern toplumun eğlence yönelimi
5 Sansasyon, skandal ve asparagas haberciliği
6 Magazin haberciliğinin sosyo kültürel temelleri
7 Magazin haberciliğinin ekonomi politiği
8 Vize sınavı
9 Magazin muhabirliğinin temelleri
10 Röportaj teknikleri
11 Magazin haberciliği için haber kaynakları ve haber toplama
12 Magazin haberciliğinde etik sorunlar
13 Türkiye’den ve dünyadan örneklerle magazin haberciliği
14 Final sınavı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

DAĞTAŞ, Erdal. Türkiye'de Magazin Basını: Magazin Eklerinin Sektör Ve Metin Analizi. Ütopya Yayınevi, 2006.

DAĞTAŞ, Erdal. Türkiye’deki Medya Ortamında Magazin Kavramı ve Magazinleşme Eğilimleri. Türkiye’de Kitle İletişimi, 2004, 131-169.

Bek, M. G. (2004). Türkiye'de Televizyon Haberciliği ve Tabloidleşme.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.1. İletişim bilimine ve gazetecilik mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 1.2. Haber değerine sahip bilgiye erişim yöntemlerini, haber toplama ve yazmayı bilir.
3 1.3. Gazeteciliğin tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar.
4 1.4. Gazeteciliğin yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir.
5 1.5. Haber kaynaklarını değerlendirmeyi ve haber kaynaklarının sınıflandırılmasını bilir.
6 1.6. Farklı habercilik türlerine ilişkin bilgi sahibidir.
7 1.7. Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir.
8 1.8. İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir.
9 1.9. Gazetecilik mesleğinin hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir.
10 2.1. Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir.
11 2.2. Haber kaynaklarına erişim ve ürettiği haberi doğrulama becerisine sahiptir.
12 2.3. Gazeteciliğin mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir.
13 2.4. Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir.
14 2.5. İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
15 2.6. Özdenetim ve editoryal kontrol yapabilme donanımına sahiptir.
16 2.7. Fotoğrafı çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
17 2.8. Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
18 2.9. Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
19 3.1. Gazetecilik ve habercilik alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır.
20 3.2. Gazetecilik ve habercilik alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder.
21
22 3.3. Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
23 3.5. Gazeteciliğin farklı uzmanlık alanları için haber üretir.
24 3.4. Gazetecilik ve habercilikle ilgili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
25 3.6. Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
26 3.7. Gazete ve haber sitesi tasarlayarak bu ortamlar için içerik üretir.
27 3.8. Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
28 3.9. Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar.
29
30
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)