Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar ELT 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler Doç.Dr. CİHAT ATAR,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders yabancı dil öğretmeni yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel hayatlarının şekillenmesinde teorik ve pratik bilgiler ışığında gerekli olan çağdaş yaklaşımlar sunmayı amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Yabancı dil öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde yaşadıkları zorlukların eleştirel bir gözle analiz edilmesi ve hem teorik hem de pratik çözüm önerilerinin sunulması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje / Tasarım, Ödev, Sınav,
3 Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Anlatım, Proje / Tasarım, Sınav, Ödev,
5 Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meeting and Introduction
2 Language Teacher Education Crandall, J. (2000) Language teacher education (pages 1-12)
3 Appraches to Language Teacher Education and Theories of Language Teaching Roberts, J. (1998). Chapter 1 Theories of learning (pages: 11-47) & Richards, J. C. Theories of teaching in language teaching.
4 Reflection on Teaching Roberts, J. (1998). Chapter 1 Theories of learning (pages: 48-61)
5 Teacher Research for Professional Development Atay, D. (2008). Teacher research for professional development. & Taylor, E. (2002). Research in your own classroom.
6 Factors Affecting Participation in Professional Development Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities
7 Teachers Engaging in Action Research Choeda, C. & Dukpa, P. (2018). A guide to action research.
8 Effective components of in-service teacher training Omar, C. M. Z. C. (2014). The need for in-service training for teachers and its effectiveness in schools
9 Vize
10 The Nature of Teacher Education Richards, J. C. & Nunan (1994). Chapters 1, 3
11 CA for SLA, CA for L2 Teacher Training Wong, J. & Waring, H. Z. (2010). Chapter 1 Interactional practices and the teaching of conversation. & Sert, O. (2019). Classroom Interaction and Language Teacher Education. In S. Walsh and S. Mann (Ed.).
12 Action Research Presentations
13 Action Research Presentations
14 Wrap-up, Suggestions and Recommendations
Kaynaklar
Ders Notu

Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development

Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing

Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP

Ders Kaynakları

1. Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing

2. Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP

3. Bailey, K. M., Curtis, A. & Nunan, D. (2001). Pursuing Professional Development. Boston: Heinle & Heinle.

4. Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in Professional activities. Teaching and Teacher Education, 19, 149-170.

5. Staniforth, D. & Harland, T. (2003). Reflection on practice: Collaborative action research for new academics. Educational Action Research, 11(1), 79-92.

6. Peters, J. (2004). Teachers engaging in action research: Challenging some assumptions. Educational Action Research, 12(4), 535-556.

7. Seedhouse, P. (2004). The Interactional Architecture of the Language Classroom: A Conversation Analysis Perspective. Malden, MA: Blackwell.

8. Richards, J. C. (2005). Professional Development for Language Teachers.

9. Courtney, J. (2007). What are effective components of in-service teacher training? Journal of In-service Education, 33(3), 321-339.

10. Atay, D. (2008). Teacher research for Professional development. ELT Journal.

11. Walsh, S. (2011). Exploring Classroom Discourse Language in Action. Oxon: Routledge.

12. Sert, O. (2019). Classroom Interaction and Language Teacher Education. In S. Walsh and S. Mann (Eds) The Routledge Handbook of English Language Teacher Education. London: Routledge, 216-238.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır.
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Ödev 1 14 14
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6