Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi ELT 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Çocuklara dil öğretimi amacıyla geliştirilen yöntem, teknik ve stratejilerin özelliklerine dair nüans boyutuna kadar ayrıtıları öğretmenin yanı sıra, gerçek ortamdaki uygulamalara kuramsal bir bakışla yaklaşabilen, doğru yönde eleştiriler getirebilen ve kazanımları kendi öğretim ortamlarına uygun bir şekilde yansıtabilen öğretmenler yetiştirmek dersin birinci amacıdır. Buna ek olarak, çocuklara yabancı dil öğretimi alanında yazılan makaleleri eleştirel bir bakışla okuyan, bu çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini gerekçeleriyle ortaya koyabilen ve buradan sentezledikleri bilgileri kendi akademik çalışmalarına yansıtabilen akademisyenler yetiştirmek de dersin diğer temel amacıdır.

Dersin İçeriği

Çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?
Çocuklar birinci ve ikinci dil gelişimini nasıl gerçekleştirir?
Sınıf uygulamasında çocukların öğrenmelerine ve çocuklara öğretmeye ilişkin teoriler nelerdir?
Çocuklara İngilizce öğretimindeki son yaklaşımlar nelerdir?

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuklara dil öğretim sürecinde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerin özelliklerini bilir ve bunları ilgili bağlama uygun olarak kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Çocukların yabanı dil öğrenim sürecinin özelliklerini bilir ve öğretim ortamlarını bu yönde düzenleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Çocuklara dil öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklere eleştirel bir bakışla yaklaşarak, doğru değerlendirmeler yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Çocuklara yabancı dil öğretimi alanındaki yazını eleştirel bir gözle inceleyerek, çalışmaların zayıf ve güçlü noktalarını saptayabilir ve akademik bir dille açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuklar nasıl öğrenir? Brumfit 1995: 1-3
2 Çocuklarda birinci ve ikinci dil gelişimi Tough 1995: 208-215 Lightbown and Spada 1993: 216 ? 224 Second language: Broughton and Brumfit 1980: 225- 228
3 Çocuklara yabancı dil öğretimi yaklaşımları: -Görev temelli, etkinlik temelli yaklaşım -Bütüncül yaklaşım -Diğer derslerle karşılaştırmalı yaklaşım -Öğrenmeyi öğrenme Williams 1998: 229-231 Brewster et al. 1992: 70-81, 103- 109 Williams 1995: 52-57 Halliwell 1992:192-197 Ellis 1995:46-51
4 Sınıf yönetimi Materyal değerlendirme ve geliştirme Brewster et al. 1992: 117-131 Halliwell 1992: 192-197 Brewster et al. 1992: 109-117
5 Sözcük öğretimi Brewster et al. 1992: 97-100 Phillips 1993
6 Dilbilgisi öğretimi Brewster et al. 1992: 97-100 Phillips 1993
7 Dinleme becerilerinin öğretimi Brewster et al. 1992: 81-84 Phillips 1993 Wright 1995
8 Konuşma becerilerinin öğretimi Brewster et al.1992: 84-88 Phillips 1993 Wright 1997
9 Okuma becerilerinin öğretimi Brewster et al. 1992: 89-91 Phillips 1993
10 Yazma becerilerinin öğretimi Brewster et al.1992: 91-94 Phillips 1993
11 Teknoloji kullanımı Video - Phillips 1993
12 Çocukları değerlendirme ve sınama Çocukları test etmede oyun kullanımı Assessment Smith 1996: 237-245 Dossena 1996: 246-250
13 Çocuklara İngilizce öğretimindeki on temel ilke Williams 1998
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu

Brewster, J., ellis, G. and D. Girard. 1992. The Primary English Teacher?s Guide. London: Penguin English.

Ders Kaynakları

Brewster, J. 1995. ?What is good primary practice?? In Brumfit, C., Moon, J. and R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.
Broughton, G. and C. Brumfit. 1980. ?Young Children Learning English?. In Flavell, R. Hill, P. and A. Pincas (eds.) Teaching English as a Foreign Language. London: Routledge & Kegan Paul.
Brumfit, C. 1995. ?Introduction?: Teaching English to Children?. In Brumfit, C., Moon J. and R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.
Dossena, M. 1996. ?Using games in testing activities: some experiences in Italian primary schools? In Allan, D. (ed.) Entry Points. International Association of teachers of English as a Foreign Language.
Ellis, G. 1995. ?Learning to Learn?. In Brumfit, C., Moon J. and R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.
Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Essex:Longman.
Lightbown, P. and N. Spada. 1993. How Languages are Learned?. Oxford: Oxford UP.
Philips, S. 1993. Young Learners. Oxford: Oxford UP.
Smith, K. 1996. ?Assessing and testing yougn learners: can we, should we?? In Allan, D. (ed.) Entry Points. International Association of teachers of English as a Foreign Language.
Tough, J. 1995. ?Yougn Children Learning Languages?. In Brumfit, C., Moon J. and R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.
Tough, J. 1995. Talk Two: Children using English as a second language. Cardiff: Drake.
Williams, M. 1998. ?Ten principles for teaching English to young learners?. IATEFL Newsletter, 142.
Williams, M. 1995. ?A framework for teaching English to young learners?. In Brumfit, C., Moon J. and R. Tongue (eds.) Teaching English to Children. Essex: Longman.
Wright, A. 1995. Storytelling with children. Oxford: Oxford UP.
Wright, A. 1997. Creating stories with children. Oxford: Oxford UP.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6